Прибрав цигарки з вітрини – подбав про здорові легені?

, Тетяна ЛЕВІНСЬКА, «КП»

296

Бій курцям бій оголосило Міністерство охорони здоров’я, яке розробляє законопроект про заборону виставлення на вітрину кіосків пачок із цигарками. Про це заявив завідувач сектору контролю за тютюном Інституту стратегічних досліджень МОЗ Костянтин Красовський.

 

Подібні поправки до законопроектів про заборону реклами та продажу цигарок вносили як представники опозиції, зокрема, Микола Томенко, так і представники влади. Проте були і лобісти цих нововведень, які говорили, що, мовляв, від заборони продажу в кіосках алкоголю та цигарок поповняться лави безробітних.
Примітно, що у Росії з першого червня вже діють подібні заборони. Зокрема, Президент РФ Володимир Путін підписав закон «Про охорону здоров’я громадян від впливу навколишнього тютюнового диму і наслідків споживання тютюну». У ньому є пункт щодо дрібних торговців цигарками. Так, згідно із законом, тютюновим компаніям заборонять проводити лотереї і спонсорувати фестивалі, а їхнє листування з органами влади публікуватиметься. Цигарки знімуть із вітрин, на касах пропонується виставляти лише прейскурант на тютюнову продукцію.
А поки ми сподіваємося на те, що відповідний законопроект приймуть і в нас, на зупинках громадського транспорту в Кіровограді купити цигарку – зовсім не проблема. Тут у тебе напевно не запитають паспорт, на відміну від кіосків, де заборони продавати цигарки неповнолітнім хоча б трохи дотримуються. То як бути із добрими бабцями?
Потерпають від заборони паління в закладах харчування і приватні підприємці, проте дотримуються законодавства. За словами Костянтина Красовського, рішення заборонити куріння в кафе та ресторанах дало перші позитивні результати – за півроку дії заборони обсяги продажу сигарет знизилися на 10 відсотків.
Українці, принаймні, батьки теж позитивно сприймають нововведення. А й справді: якщо дитина чи підліток не буде постійно бачити, як всюди палять і п’ють алкогольні напої, то чи почне він курити та пити сам? Якщо ж пачки з-під цигарок не впадатимуть в очі дітям на кожній вулиці на вітринах кіосків, то й це дасть позитивні результати.
У цій ситуації зрозуміло одне - попит на горілчано-тютюнову продукцію завжди був і буде, тому і закривати такі кіоски, мабуть, не варто. Торгівля цією продукцією все-одно не зникне, а лише піде у «тінь». То хто ж тоді від цього виграє?

e-max.it: your social media marketing partner