Ювілей тролейбусного руху в Кропивницькому – 55 років!
Попри війну і тяжкі випробування часом, транспортна галузь обласного центру продовжує працювати. Не є виключенням і електротранспорт. Навіть у важкі часи є приводи для радісних моментів – 4 листопада підприємство відзначає 55-ту річницю з дня відкриття тролейбусного руху в місті. Адміністрація комунального підприємства «Електротранс» підготувала невеликий екскурс в історію кропивницького тролейбуса.
4 листопада 1967 року у свій перший рейс за маршрутом №1 «Депо – ТЕЦ» протяжністю 15 км, відправився тролейбус під управлінням водія Івана Міхеєва. На той час парк транспортного підприємства складався з двох десятків одиниць рухомого складу. Це переважно київські тролейбуси моделей Київ-2 та Київ-4, які вже були у використанні.
Згодом комунальне підприємство розширювало як маршрутну мережу, так і кількість машин. У різні роки на підприємстві були такі типи рухомого складу: ЗиУ-5, ЗиУ-682Б/В/Г, Київ-11 (2 машини), Київ-11У (6 машин).
У грудні 1994 року підприємство отримує, окрім партії вже російських (а не радянських) тролейбусів марки ЗиУ, вітчизняні тролейбуси моделі ЮМЗ-Т2, які отримали паркові номери 250 та 251. У 2004 році депо отримує ще одну партію тролейбусів ЮМЗ-Т2 (б/н 260-264).
2008 рік ознаменувався покращенням сервісу перевезень – перші у місті низькопідлогові тролейбуси вітчизняного виробництва ЛАЗ-Е183D1, що пропрацювали на маршрутах до кінця лютого 2017 року. На львівських тролейбусах покращення транспортних послуг не завершилося. Одночасно з формуванням КП «Електротранс», місто отримало 20 нових тролейбусів типу «Дніпро-Т103». Підприємство отримало не тільки власний сучасний рухомий склад, а й можливість збільшити кількість машин. Це дозволило відновити рух за маршрутом №9 (25 січня 2017 року) та відкрити 11 вересня 2017 року додатковий нічний маршрут №10А.
Про маршрутну мережу. У різні роки підприємство мало до 13 тролейбусних маршрутів – серед них кільцевий маршрут А «Друкмаш – Друкмаш» (скасований у зв’язку з оптимізацією у 1984 році), унікальний кільцевий №9 по центру міста, що пропрацював з 1992 по 1994 рік, та маршрут №6 «Лісопаркова – Залізничний вокзал» – єдиний маршрут, що не проходив біля депо – неодноразово відновлювався та був остаточно закритий у 2006 році. Зараз підприємство обслуговує 9 маршрутів, з яких 5 мають ділянки для використання автономного ходу.
Поява у місті нових тролейбусів з автономним ходом типу «Дніпро-Т203» дозволила не тільки розширити мережу тролейбусних маршрутів у Кропивницькому (у тому числі за допомогою маршруту №11 покращився зв’язок селища Нового з містом), а й надала змогу не припиняти надання транспортних послуг у кризовий час: у травні 2022 року, під час повномасштабного вторгнення та паливної кризи, на маршрутах міста з’явились три абсолютно унікальні для міста тимчасові тролейбусні маршрути за номерами №103Т, 116Т та 118Т. Тобто, тролейбус з’явився там, де про нього можна було лише мріяти. Експлуатація таких маршрутів, навіть у тимчасовому режимі, дала величезний досвід підприємству та інформацію для роздумів на перспективу про розвиток екологічно чистого транспорту після перемоги.
«Наразі тролейбусний парк міста сучасний, модерновий та продовжує вірно служити на благо Кропивницького. Ми віримо в те, що Україна обов’язково переможе! Низький уклін та подяка Збройним силам України за те, що можемо відзначити черговий ювілей тролейбусного руху у місті», – додали в адміністрації КП «Електротранс».