Краса всупереч війні. Засновниця кропивницького бренду «Natali&Nails» розповіла про гроші, клієнтів і конкуренцію у бьюті-бізнесі
- ЗНАЙОМТЕСЬ: Наталі Городова з Кропивницького. Мама двох дітей – 6-річної Лізи і 2-річного Лева, нейл-майстриня, тренерка, засновниця бренду «Natali&Nails» та однойменної студії манікюру.
– Із 16 років опановувала цю професію. В 11 класі почала отримувати гроші за цю роботу. Із 2013-го року я стала офіційно підприємицею, за порадою батька відкрила ФОП, зняла офіс у центрі міста, – ділиться з «КП» Наталі.
Починала з маленького приміщення площею у 10 квадратів, потім переїхала на 20 квадратних метрів, згодом 40, 60, і ось уже три роки студія «Natali&Nails» працює в центрі Кропивницького у приміщенні площею 160 квадратних метрів.
Свій бренд жінка запатентувала і цьогоріч отримала свідоцтво торгової марки.
– Своє становлення можу поділити на декілька рівнів. Спочатку була просто майстром, потім брала участь і була призеркою на чемпіонатах із манікюру. Спочатку всеукраїнських, потім поїхала у Париж і ввійшла у десятку кращих. Я готувалася пів року. Згодом стала інструктором. Тепер у мене велика студія у центрі міста на 160 квадратів, – розповіла про себе Наталі Городова.
ВІДВЕРТО ПРО ФІНАНСИ
Оренда одного квадрата в приміщенні у центрі міста, де орендує Наталі, – 300 гривень у місяць.
– Щоб обладнати цю студію, вклала десь 8 000 доларів – ремонт, інтер’єр, оснащення робочих місць. Це з врахуванням того, що вже мала обладнання на 4 місця. Взяла кредити. Понад рік студія працювала в нуль. Я практикуючий майстер, інструктор і саме завдяки цьому і виїжджала. Я знала, що мені треба було провести два курси, щоб перекрити оренду. Якби була тільки керуючою і слідкувала за бізнесом, було б набагато тяжче, – каже Наталі.
Жінка пояснює, в цьому бізнесі як не старайся – немає стабільності у фінансах. Усе як на морі – хвилями.
– Наплив клієнтів перед 8 березня, на початку літа, перед Новим роком, а після свят – спад, восени, коли дітям в школу треба закуповувати – спад. Тому тут не можу сказати – кожен місяць буде по 2 000 доларів. Ні, такого немає. Мінімальний мій заробіток, як власниці студії, був 12 000 гривень, а максимальний – 100 000 гривень. Майстри в середньому можуть заробити від 8 до 20 тисяч гривень, – уточнює Городова.
РЕНТАБЕЛЬНІСТЬ ПІД ЧАС ВІЙНИ
Місяць від початку повномасштабної війни Росії проти України студія не працювала.
– З початку війни багато працівників студії виїхали з країни – лишилося лише 4 із 16. Закриватися чи продовжувати роботу? – риторично запитувала сама себе у березні Наталі. – Але у Кропивницький почали приїжджати люди з міст, де активні бойові дії. І серед таких ми знайшли людей у свою команду. Так у нас знову з’явилися і адміністратор, і майстри. Все потрошечки прийшло в баланс.
Відновити рівень на довоєнний наразі поки не вдалося.
– Поки що це десь на 70%. І я така собі, о, ну добре! Не будемо закриватися, ще потримаємось. Коли ми не працювали, орендодавець пішов нам на зустріч і ми не платили за один місяць. Потім нам зробили знижку у 30%. А от із наступного місяця платитимемо вже 100% орендної плати. І ще орендодавець повідомив, що будуть підіймати плату, тому що ціни ростуть на все. Розуміємо це, адже і у нашій сфері матеріали здорожчали десь на 20%. Порівнюючи з минулим роком, наразі рівень заробітку на третину менший, але перекрити витрати вдається. Довелося урізати зарплати адміністратору, керуючим, але ми вийшли на рентабельний рівень, у всіх є зарплати. Ще й я якісь тисяч 20 в місяць на студії заробляю, – ділиться власниця бізнесу.
ЯК ВЕСТИ БІЗНЕС ДИСТАНЦІЙНО?
Наталі разом із дітьми через війну в Україні виїхала за кордон. Уже чотири місяці родина живе у Туреччині.
– В Україні у мене були помічниці-бабусі з дітьми, поки я була в роботі. То тут у мене конкретний вихід із зони комфорту. Я сама з дітьми, студією треба займатися і тут ще є справи. Зрозуміла, що виховувати дітей складніше, ніж вести бізнес, чесно, – посміхається співрозмовниця.
Наразі робочими питаннями по студії жінка займається після 22:00 години.
– От треба мені з людиною зв’язатися і годину-дві проговорити різні моменти по бізнесу – йду розмовляти, тут вже Ліза щось питає, щось їй потрібно, там Лев починає вередувати і плакати. Дуже тяжко виділити ті навіть пару хвилин. Тому вкладаю ввечері дітей спати, а тоді – робота. У мене в робочому чаті всі знають, що я починаю акумулюватися і поглиблюватися у справи після 10 вечора, якщо це не щось надтермінове, – каже жінка.
Серед робочих питань – підбір кадрів. Він відбувається у три етапи.
– Спочатку я вивчаю резюме претенденток і претендентів, відбираю тих, хто зацікавив і передаю дані керуючій студії. Вона з ними спілкується і дає свою оцінку, – розповідає Наталі. – Третій етап – співбесіда з моєю мамою. Вона допомагає мені в бізнесі. І там на місці вона розставляє крапки над «і» – хто підходить, а хто ні.
Жінка переконана, що вести бізнес дистанційно – реально. Першим лакмусом цьому був локдаун.
– Тоді я почала вести онлайн-курси з манікюру. Спочатку думала, що оскільки це онлайн і курси – то це не можливо. Але ні, я стільки крутих учнів виховала. Тоді зрозуміла, що вести бізнес дистанційно – це реально. Та це примушує тебе перелаштовуватися, призвичаюватися до нового, включатися і мінімум 5 годин бути в ресурсі, бути в роботі. От із часом поки у мене проблеми, з дітьми я собі цього не можу дозволити. Зараз бізнесова хватка трохи притуплена, тому що «жучки» поруч і я хочу насолодитися цим моментом. Вони далеко від дому, я тут заміняю їм усіх рідних, – ділиться з «КП» жінка.
В оновленому форматі робота триває поки що тестово і всі наразі до цього звикають.
– Якщо чесно, то зараз студія просто підтримує те, що було. Тобто наразі немає нічого нового, як було завжди. Зазвичай вводилися новинки якісь – нові матеріали, кольори, оновлення асортименту, нові локації для фото… І цим же ми заворожували наших клієнтів. Їм це подобалося. А зараз поки все інакше, – зітхає Наталі.
АКЦЕНТИ СТУДІЇ
За прозорими скляними дверима адміністратор зустрічає клієнтів. У залі на них чекають майстри.
У студії світло і просторо. Оформлена у світлих тонах – стіни, зони роботи майстрів, стійка адміністратора – у білих кольорах, чорним на білому фоні – логотип бренду, блакитні та рожеві крісла для клієнтів, у нюдових тонах органайзери на столах. На підвіконнях та на стійці – квіти у вазі та вазонах. Зі світлого дерева – основа для фотозони (її оформлення періодично оновлюють) та перегородка між робочими зонами майстрів манікюру та пірсингу. Також є зони для візажиста та перукаря.
Яскрава пляма інтер’єру – помаранчеві крісла в зоні очікування. Також привертають увагу голлівудські дзеркала у повний зріст на фоні фотозони.
Робочі столи розташовані на відстані 1,5 метра один від одного. Майстри працюють у формі, рукавичках і масках. Використовують одноразові розхідники та обов’язково стерильні інструменти. У студії є окрема стерилізаційна кімната. Для дезінфекції матеріалів використовують сертифіковані засоби. Усі дії та результати щодо стерилізації записують у спеціальний журнал.
– Для нас дуже важливі комфорт і безпека клієнта, – зауважує засновниця студії Наталі Городова. – Щодо послуг – основні, звичайно, манікюр і педикюр. Пропонуємо комплекс послуг у 4, 6 чи навіть 8 рук – за півтори години можна зробити одночасно кілька процедур: манікюр, педикюр, ламінування вій, брів. Для цього є окреме робоче місце.
Також у студії роблять макіяж, пірсинг і плетіння кіс.
– До війни у нас була перукарка, яка робила укладки та різні зачіски. Також робили перманентний макіяж. Але ці майстри виїхали з країни. Ми кинули клич, що потребуємо майстрів відповідних профілів, але поки що не знайшли, – каже жінка.
ОСОБИСТИЙ БРЕНД І РОБОТА НА КЛІЄНТА
– У роботі з нігтиками ми – ас і перші. Це все досвід, довіра, репутація і особистий бренд, – переконана Наталі Городова.
Значну рекламу дають соцмережі, каже бізнесвумен. Але важливо вміти себе там подавати.
– Коли ти відкрита людина, показуєш себе, особистий бренд, стаєш лідером думок – саме це і приваблює клієнтів. Я помітила, що коли я протестую на собі якусь новинку і розкажу про це у соцмережах, покажу нову фотозону чи якісь інші оновлення студії, – активніше йдуть клієнти, – ділиться засновниця студії. – Щоб бути на плаву, треба кожен день працювати, треба бути відкритою, комунікабельною, не боятися показувати себе. Тому що дійсно, нігті багато хто робить. І більшість думає, та я буду публікувати у соцмережах свої гарні роботи і цього достатньо. А ні – чіпляє людей саме людина. От якщо є цей особистий бренд, то будете притягувати однодумців. Якщо ти доносиш цінність свого продукту, спілкуючись із аудиторією, тоді ти і передовий у цій сфері.
Років 10 тому Наталі мала в 10 разів менший кабінет, була однією з багатьох майстрів у цій сфері.
– Якщо тихенько, як більшість, знімати кабінетик невеличкий, сидіти і пиляти нігті 10, 20 років, поки не набридне, то таки врешті набридне. Я ж по собі знаю. Нічого з неба не впаде, показувати себе треба. Той же чемпіонат – якби я не показувала, що була в Парижі, хто б знав, що таке є взагалі. Це треба розповідати людям – ці тонкощі діяльності, і не важливо – брівки, нігтики чи ще щось, не знаю. Треба так розкрити цю діяльність, щоб клієнти в шоці були, наскільки вона багатогранна. Не просто прийшов, попиляв і пішов. Треба вміти соковито і смачно це подати. А далі вже діло тільки за амбіціями, – переконана засновниця студії.
Ще одна важлива складова – команда. І в цьому плані буває різне.
– Прийшли майстри, зібрали собі базу клієнтів за рахунок твоєї репутації і пішли. Це дуже не приємний і болючий момент для мене. Як показує практика, вони забирають спочатку 70% клієнтів. Потім із них половина повертається. Це впливає і на фінансову складову, – каже власниця бізнесу. – Але я хочу подякувати, звичайно, мамі, яка дуже допомагає, особливо зараз, та усій команді в цілому, яка зараз працює на місці. Працювати в такій атмосфері тяжко. От коли починається тривога, вони клієнтів супроводжують в укриття, перебувають із ними до відбою, говорять із ними, заспокоюють. Потім усі записи через сирену зміщуються, вони і ці питання вирішують. До речі, тривоги також на фінансову складову впливають – це ж не використаний час, хтось переносить запис, хтось знімає. Тобто, різні ситуації бувають. Я хочу сказати, якби не команда, вже б давно закрилися. Саме вони зараз підтримують атмосферу, за якою йдуть наші клієнти. Працюють і за мене, і за себе, за бренд, за всю торгову марку. Команда мене не покинула. Сподіваємося на краще.
@natali_horodovaya
@natali_nails_lux
Текст: Наталка Маринець
Фото: надані співрозмовницею