Якщо вчасно не передали показники лічильника за електроенергію
Нині для всіх стало нормою обліковувати все, що використали у власному домі – газ, воду, електроенергію. Прилади обліку стали необхідною нормою і для споживачів, і для підприємств, які надають послуги. Найбільше охоплено приладами обліку споживання електроенергії. Люди встановлюють лічильники, аби сплачувати тільки за те, що використали. Тож інколи дивуються, коли отримують платіжки, у яких зазначені суми набагато більші, ніж вони підрахували. Звідки беруться цифри, як розібратися з рахунками і як вони формуються, куди звертатися у разі виникнення будь-яких проблем із електропостачанням – «КП» розповіла начальниця кол-центру ПрАТ «Кіровоградобленерго» Світлана Чуленко.
Жителька Олександрійського району Галина Смолєва завжди вчасно сплачує за спожиту електроенергію. Зазвичай у середньому за місяць споживає до ста кіловат, тож щомісячна плата приблизно однакова. Яким же було її здивування, коли отримала чергову платіжку, а там зазначено борг понад 800 гривень. Жінка каже, навіть якби хотіла стільки «намотати» електрики, то не змогла б, бо не має стільки електроприладів. Телевізор, холодильник, електрочайник – усе, що працює у неї від електрики. Звідки ж узявся «борг» – з’ясували в районному відділі електромереж. Причиною стало те, що пенсіонерка не передає кожного місяця показники лічильника, і їй нарахували прогнозовані показники. Візит і перевірка контролера все розставили на місця, заборгованості у жінки не виявили. Утім її історія непоодинока. Щодня у кол-центр «Кіровоградобленерго», яке здійснює транспортування електричної енергії своїми мережами, звертається чимало людей зі схожими проблемами.
Для чого створили кол-центр?
– Кол-центр створили саме для покращення рівня обслуговування споживачів. До спеціалістів кол-центру ПрАТ «Кіровоградобленерго» звертаються з питань технологічних порушень у системі розподілу – перерви в електропостачанні, незадовільної якості електричної енергії, приймають інформацію щодо показань приладів обліку й інших питань, які належать до сфери діяльності підприємства. Кол-центр працює цілодобово без вихідних. Усі звернення поділяють за темами та вносять до електронної бази даних, яка архівується та зберігається три роки. За будь-якою адресою можна побачити скільки разів і з якого питання споживач звертався до кол-центру та прослухати запис розмови, – пояснює начальниця кол-центру Світлана Чуленко.
З якими питаннями найчастіше звертаються споживачі до кол-центру? Здебільшого – це відсутність та якість енергопостачання. За цими показниками оцінюється якість роботи ПрАТ «Кіровоградобленерго». Нормативними документами, зокрема Кодексом системи розподілу, передбачено, що тривалість перерви в енергопостачанні не має перевищувати 24 години. Тобто максимальний час відновлення енергопостачання складає добу, але фактично відновлення відбувається за першої можливості. Про заплановані відключення для проведення необхідних робіт підприємство повідомляє споживачів за 10 днів до їхнього початку. Інформацію про планові відключення можна знайти на офіційному сайті підприємства: kiroe.com.ua
Буває й таке, що споживачі скаржаться, що не можуть додзвонитися в кол-центр. Його очільниця каже, таке трапляється, коли є велика кількість дзвінків і система автоматично відхиляє дзвінок. Тому бажано, щоб споживачі розуміли: якщо непередбачено зникло світло на великій території і ви не можете додзвонитися до кол-центру, то це – аварійна ситуація. У такому випадку вже є повідомлення до кол-центру, яке він передав диспетчерським службам і фахівці вже почали вирішувати цю проблему. Час вирішення такої проблеми залежить від складності поломки.
Коли передавати показники?
Найнапруженіший період роботи кол-центру – початок місяця, коли споживачі передають показники своїх лічильників. Це потрібно робити обов’язково.
– Щоб сплатити лише за фактично спожитий обсяг електроенергії, необхідно щомісяця станом на 1 число знімати фактичні показники лічильника електроенергії. Сума до оплати нараховується за період в один календарний місяць – з 1 числа місяця, що минув, по 1 число поточного місяця. Передавайте покази лічильника з 1 по 3 число щомісяця, дані будуть зараховані як свідчення на перше число. Якщо з якоїсь причини ви не передали покази лічильника з 1 по 3 число, то сума до оплати розраховується виходячи з вашого середньомісячного споживання (згідно з Кодексом комерційного обліку електричної енергії), – пояснює Світлана Чуленко. – У разі, якщо протягом календарного місяця вас не відвідав контролер для зняття показників лічильника електроенергії або за вашим власним бажанням, можна передати дані лічильника за два дні до кінця календарного місяця та не пізніше третього числа наступного місяця.
Якщо ж споживач вчасно не передав показники лічильника, йому нараховують прогнозоване споживання, яке може бути більшим від фактичного.
– Наприклад, станом на 1 липня не були передані показники 175 кВт, а було встановлене прогнозне споживання 190 кВт. Споживач має у наступному місяці передати фактичні показники станом на 1 серпня, які відкоригують ситуацію щодо обліку спожитої електричної енергії, і сплатити тільки за фактично спожиту електроенергію, – наводить приклад співрозмовниця «КП». – Якщо люди живуть у сільській місцевості і не можуть користуватися інтернетом, їм можуть допомогти соціальні працівники та фахівці місцевих рад, які передають показники лічильників цілим списком.
Дуже проста процедура внесення показників на сайті ПрАТ «Кіровоградобленерго». Вноситься номер особового рахунку і показник. Це не потребує ніякого додаткового налаштування, ніяких логінів та паролів. Також соціальні працівники за одним телефонним дзвінком можуть передати велику кількість інформації або написати електронного листа на поштову скриньку кол-центру. Аналогічно працюють деякі територіальні громади, вони щомісяця передають показники своїх жителів. Окремі звернення налічують 30-40 особових рахунків.
Для передачі показників лічильника існує декілька онлайн сервісів ПрАТ «Кіровоградобленерго»:
⊲ VIBER за QR-кодом
⊲ Telegram: @kirovogradoblenergobot
⊲ «Надання показників лічильника» на сайті ПрАТ «Кіровоградобленерго»
⊲ електронна пошта кол-центру ПрАТ «Кіровоградобленерго»
⊲ на електронну адресу: call-center@kiroe/com.ua
Просимо всіх, у кого є можливість, скористатися онлайн сервісами і дати можливість безперешкодно додзвонитися тим, у кого такої можливості немає.
Ті споживачі, які не можуть скористатися онлайн сервісами, можуть звернутися в кол-центр ПрАТ «Кіровоградобленерго» за телефоном: 0(800) 501-148, або за адресою: Кропивницький, вул. Велика Перспективна, 78 до Сервісного Центру підприємства ПрАТ «Кіровоградобленерго».
Тариф на електроенергію у серпні залишається без змін
Із 1 серпня тариф на електроенергію для населення залишиться без змін і становитиме 1,68 грн за кВт-год, повідомив прем’єр-міністр Денис Шмигаль.
– Уряд затвердив відповідне рішення. Разом з усіма зацікавленими сторонами ми працюємо над тим, аби збалансувати ринок електроенергії та водночас залишити ціни для переважної більшості українців без жодних підвищень, – сказав посадовець.
Денис Шмигаль додав, що паралельно триває підготовка до опалювального сезону. Цьогоріч процес відбувається в нових умовах: відтепер тарифи на тепло та гарячу воду повністю встановлюють місцеві органи влади.
– Це важлива частина реформи децентралізації, адже такі новації підштовхують місцевих керівників більше не заплющувати очі на неефективність власних комунальних підприємств, – наголосив прем’єр.
текст: Любов Попович
фото: Олексій Каприця