Поп-іт: модна іграшка, антистрес чи непотріб?
Серед іграшок, виявляється, також існує «висока мода». Кілька поколінь дітей свого часу захоплювалися пупсиками, кубиками-рубиками, пізніше з’явились йо-йо й електронні тетріси. І вже на зміну зовсім сучасним слаймам та сквіжам (прототипи пластиліну) прийшла нова антистрес-іграшка з іншомовною назвою – поп-іт. Полиці магазинів буквально майорять купами яскравих різнокольорових «пупирчаток», бо саме пупирчату плівку, в яку пакують крихку тару, нагадує ця іграшка. Діти і підлітки її обожнюють, а батьки майже змітають із полиць. У чому ж секрет популярності серед юного покоління диво-іграшки, що про неї кажуть батьки, чим, на думку психолога, вона приваблює увагу дітей, – дізнавалася «КП».
У перекладі з англійської «поп-іт» буквально означає як «лопни це». За своїм способом дії, ця іграшка нагадує пупирчату плівку, в котру на пошті загортають різноманітні товари і яку всі люблять лускати, бо цей процес заспокоює. Візуально поп-іт виглядає, як силіконовий лист різних кольорів та форм із опуклими «пухирцями», котрі при сильному натисканні «лопаються». Після того, як всі «пухирці» луснули, іграшку треба перевернути на інший бік – і знову все спочатку. Таким чином ця іграшка ніколи не скінчиться, на відміну від плівки.
Насправді поп-іт з’явився у продажу доволі давно в різноманітних інтернет-магазинах, але свою справжню славу отримав зовсім нещодавно завдяки надзвичайно популярній серед дітей та молоді соцмережі TikTok. Поп-іт просто «вибухнув» на цій інтернет-платформі. Блогери, знаменитості, звичайні підлітки і діти знімають різноманітні відео з цією іграшкою і викладають у соцмережу. Що вони тільки не вигадують, починаючи від використання іграшки, як формочок для шоколаду, і закінчуючи одягом із поп-іта.
«КП» поцікавилася думкою кропивничан і запитала дітей, батьків, підлітків, як вони сприймають мегапопулярну іграшку?
– Звичайно знаю! Який же підліток сьогодні не знає, що таке поп-іт? Хочу сказати навіть більше – я вже його маю! Чому я його придбала? Це було дуже імпульсивне рішення. Спершу дуже багато ним гралася, це дійсно хороший антистрес. Особливо в період сесії. Цей тренд з’явився тоді, коли у мене тільки почалися екзамени. Він дуже вчасно став у нагоді – гарно знімає напруження, – розповідає студентка музичного коледжу Олена Соколенко.
– Звичайно, чула про іграшку. Мені здається, що немає батьків, у котрих діти не попросили її купити. Я не вдячна цій іграшці зовсім. Дитина просто на колінах плакала і просила: «Хочу!». Це не антистрес, а навпаки роздратування. Не розумію суть цієї іграшки. Купити мусили, бо це був би скандал. Випросили у мене, – розповідає молода мама Наталія.
– Так, ми знаємо про цю іграшку. Кажемо на неї – вірус. У нашому класі майже всі її мають. Вона наче всіх заражає. Раніше хотів мати таку, а зараз ні. Вона цікава, тільки коли немає чого робити. Дуже багато часу можна з нею витратити дарма, – поділилися своєю думкою діти, що гралися на дитячому майданчику.
– Ця іграшка мені взагалі не подобається, якась безглузда. Так, вона у нас є. Купили тільки для того, щоб удома не було більше розмов на цю тему. Не розумію шуму, який здійвся навколо неї. В наш час дівчатка гралися ляльками, хлопчики – машинками. В дитинстві ми зі звичайної палиці могли вигадати собі розвагу. А сучасні іграшки якісь нецікаві, – каже ще одна мама-кропивничанка Ольга.
– Мої діти підлітки купили собі поп-іт, бо це модна іграшка, є у всіх однокласників, тому, щоб не відставати від них, і собі придбали розвагу. Але граються нею не постійно, лише коли під руки потрапить. Вважаю, що це іграшка, якою можна просто зайняти руки. Не бачу від неї особливої користі. Можливо, для маленьких дітей вона має більше користі, бо там є тактильний розвиток, можна вчити кольори, букви, якщо вони зображені на іграшці, вчитися рахувати. Для дітей старшого віку вона не має особливого значення. Та й не коштує вона тих грошей, за які її продають, адже середня вартість за модну втіху – 50-100 гривень, – розповідає кропивничанка Тетяна.
У кропивничанина Олексія двоє доньок, тож, каже, щойно діти почули про мегапопулярну іграшку, вдома їх з’явилося одразу аж дві.
– Спочатку цікавість була дуже сильна, буквально не випускали з рук, але так само швидко й охолов інтерес до іграшки. Дівчатка знову повернулися до звичних смартфонів. Чи діє поп-іт заспокійливо? Швидше навпаки. У нас із дружиною точно він викликає роздратування. Заспокоїлися, коли доньки втратили до цієї іграшки інтерес. Дорослі розуміють, що модна іграшка, яка користується підвищеним попитом у дітей, – це успішний маркетинговий хід, аби витрясти з кишень батьків гроші, – посміхаючись розповідає чоловік.
Зважаючи на ажіотаж, «КП» запитала у психолога, старшого викладача Кропивницького інституту приватного вищого навчального закладу «Університет сучасних знань» Наталії Цумарєвої, чому діти хочуть цю іграшку, чим вона приваблює?
– Моя дитина ще маленька, але вона також зацікавиться цією іграшкою. Втім здебільшого її купують підлітки. Чим вона при-ваблює? По-перше, яскравими кольорами, які привертають увагу. По-друге, тактильною чутливістю. Іде стимуляція через кінчики пальців. Насправді наші рецептори, котрими ми сприймаємо світ, знаходяться у двох точках – на язиці і на кінчиках пальців. Це стимулює рецептори, тому хочеться щось взяти в руки. По-третє, іграшка зроблена з приємного на дотик матеріа-лу, який відновлює свою форму. І останнє – сенсорний розвиток. Якщо дуже багато разів робити одне й те саме, то настає звикання, виробляється звичка. Я позитивно ставлюсь до цієї іграшки, але купувати одну й ту ж річ у декількох екземплярах, як дехто полюбляє, безглуздо, – пояснює Наталія Цумарєва.
Чи насправді поп-іт діє як антистрес? Психологиня цю думку не підтверджує.
– Не думаю, що можна назвати цю іграшку антистресом. Є інші іграшки, котрі можна пом’яти в руках, наприклад, мішечок із крохмалем чи дрібними кульками. Вони дійсно знімають емоційну напругу, – зауважує співрозмовниця «КП».
Світ індустрії не стоїть на місці і можна припустити, що в іграшковій моді поп-іт – не останній писк. Можливо, вже незабаром наші діти шаленітимуть від інших забавок, а батьки витрачатимуть на них свої гроші.
текст: Ірина Коханюк
фото: Олексій Каприця, надане співрозмовницею
У перекладі з англійської «поп-іт» буквально означає як «лопни це». За своїм способом дії, ця іграшка нагадує пупирчату плівку, в котру на пошті загортають різноманітні товари і яку всі люблять лускати, бо цей процес заспокоює. Візуально поп-іт виглядає, як силіконовий лист різних кольорів та форм із опуклими «пухирцями», котрі при сильному натисканні «лопаються». Після того, як всі «пухирці» луснули, іграшку треба перевернути на інший бік – і знову все спочатку. Таким чином ця іграшка ніколи не скінчиться, на відміну від плівки.
Насправді поп-іт з’явився у продажу доволі давно в різноманітних інтернет-магазинах, але свою справжню славу отримав зовсім нещодавно завдяки надзвичайно популярній серед дітей та молоді соцмережі TikTok. Поп-іт просто «вибухнув» на цій інтернет-платформі. Блогери, знаменитості, звичайні підлітки і діти знімають різноманітні відео з цією іграшкою і викладають у соцмережу. Що вони тільки не вигадують, починаючи від використання іграшки, як формочок для шоколаду, і закінчуючи одягом із поп-іта.
«КП» поцікавилася думкою кропивничан і запитала дітей, батьків, підлітків, як вони сприймають мегапопулярну іграшку?
– Звичайно знаю! Який же підліток сьогодні не знає, що таке поп-іт? Хочу сказати навіть більше – я вже його маю! Чому я його придбала? Це було дуже імпульсивне рішення. Спершу дуже багато ним гралася, це дійсно хороший антистрес. Особливо в період сесії. Цей тренд з’явився тоді, коли у мене тільки почалися екзамени. Він дуже вчасно став у нагоді – гарно знімає напруження, – розповідає студентка музичного коледжу Олена Соколенко.
– Звичайно, чула про іграшку. Мені здається, що немає батьків, у котрих діти не попросили її купити. Я не вдячна цій іграшці зовсім. Дитина просто на колінах плакала і просила: «Хочу!». Це не антистрес, а навпаки роздратування. Не розумію суть цієї іграшки. Купити мусили, бо це був би скандал. Випросили у мене, – розповідає молода мама Наталія.
– Так, ми знаємо про цю іграшку. Кажемо на неї – вірус. У нашому класі майже всі її мають. Вона наче всіх заражає. Раніше хотів мати таку, а зараз ні. Вона цікава, тільки коли немає чого робити. Дуже багато часу можна з нею витратити дарма, – поділилися своєю думкою діти, що гралися на дитячому майданчику.
– Ця іграшка мені взагалі не подобається, якась безглузда. Так, вона у нас є. Купили тільки для того, щоб удома не було більше розмов на цю тему. Не розумію шуму, який здійвся навколо неї. В наш час дівчатка гралися ляльками, хлопчики – машинками. В дитинстві ми зі звичайної палиці могли вигадати собі розвагу. А сучасні іграшки якісь нецікаві, – каже ще одна мама-кропивничанка Ольга.
– Мої діти підлітки купили собі поп-іт, бо це модна іграшка, є у всіх однокласників, тому, щоб не відставати від них, і собі придбали розвагу. Але граються нею не постійно, лише коли під руки потрапить. Вважаю, що це іграшка, якою можна просто зайняти руки. Не бачу від неї особливої користі. Можливо, для маленьких дітей вона має більше користі, бо там є тактильний розвиток, можна вчити кольори, букви, якщо вони зображені на іграшці, вчитися рахувати. Для дітей старшого віку вона не має особливого значення. Та й не коштує вона тих грошей, за які її продають, адже середня вартість за модну втіху – 50-100 гривень, – розповідає кропивничанка Тетяна.
У кропивничанина Олексія двоє доньок, тож, каже, щойно діти почули про мегапопулярну іграшку, вдома їх з’явилося одразу аж дві.
– Спочатку цікавість була дуже сильна, буквально не випускали з рук, але так само швидко й охолов інтерес до іграшки. Дівчатка знову повернулися до звичних смартфонів. Чи діє поп-іт заспокійливо? Швидше навпаки. У нас із дружиною точно він викликає роздратування. Заспокоїлися, коли доньки втратили до цієї іграшки інтерес. Дорослі розуміють, що модна іграшка, яка користується підвищеним попитом у дітей, – це успішний маркетинговий хід, аби витрясти з кишень батьків гроші, – посміхаючись розповідає чоловік.
Зважаючи на ажіотаж, «КП» запитала у психолога, старшого викладача Кропивницького інституту приватного вищого навчального закладу «Університет сучасних знань» Наталії Цумарєвої, чому діти хочуть цю іграшку, чим вона приваблює?
– Моя дитина ще маленька, але вона також зацікавиться цією іграшкою. Втім здебільшого її купують підлітки. Чим вона при-ваблює? По-перше, яскравими кольорами, які привертають увагу. По-друге, тактильною чутливістю. Іде стимуляція через кінчики пальців. Насправді наші рецептори, котрими ми сприймаємо світ, знаходяться у двох точках – на язиці і на кінчиках пальців. Це стимулює рецептори, тому хочеться щось взяти в руки. По-третє, іграшка зроблена з приємного на дотик матеріа-лу, який відновлює свою форму. І останнє – сенсорний розвиток. Якщо дуже багато разів робити одне й те саме, то настає звикання, виробляється звичка. Я позитивно ставлюсь до цієї іграшки, але купувати одну й ту ж річ у декількох екземплярах, як дехто полюбляє, безглуздо, – пояснює Наталія Цумарєва.
Чи насправді поп-іт діє як антистрес? Психологиня цю думку не підтверджує.
– Не думаю, що можна назвати цю іграшку антистресом. Є інші іграшки, котрі можна пом’яти в руках, наприклад, мішечок із крохмалем чи дрібними кульками. Вони дійсно знімають емоційну напругу, – зауважує співрозмовниця «КП».
Світ індустрії не стоїть на місці і можна припустити, що в іграшковій моді поп-іт – не останній писк. Можливо, вже незабаром наші діти шаленітимуть від інших забавок, а батьки витрачатимуть на них свої гроші.
текст: Ірина Коханюк
фото: Олексій Каприця, надане співрозмовницею