Поп-іт: модна іграшка, антистрес чи непотріб?

У перекладі з англійської «поп-іт» буквально означає як «лопни це». За своїм способом дії, ця іграшка нагадує пупирчату плівку, в котру на пошті загортають різноманітні товари і яку всі люблять лускати, бо цей процес заспокоює. Візуально поп-іт виглядає, як силіконовий лист різних кольорів та форм із опуклими «пухирцями», котрі при сильному натисканні «лопаються». Після того, як всі «пухирці» луснули, іграшку треба перевернути на інший бік – і знову все спочатку. Таким чином ця іграшка ніколи не скінчиться, на відміну від плівки.
Насправді поп-іт з’явився у продажу доволі давно в різноманітних інтернет-магазинах, але свою справжню славу отримав зовсім нещодавно завдяки надзвичайно популярній серед дітей та молоді соцмережі TikTok. Поп-іт просто «вибухнув» на цій інтернет-платформі. Блогери, знаменитості, звичайні підлітки і діти знімають різноманітні відео з цією іграшкою і викладають у соцмережу. Що вони тільки не вигадують, починаючи від використання іграшки, як формочок для шоколаду, і закінчуючи одягом із поп-іта.

– Звичайно знаю! Який же підліток сьогодні не знає, що таке поп-іт? Хочу сказати навіть більше – я вже його маю! Чому я його придбала? Це було дуже імпульсивне рішення. Спершу дуже багато ним гралася, це дійсно хороший антистрес. Особливо в період сесії. Цей тренд з’явився тоді, коли у мене тільки почалися екзамени. Він дуже вчасно став у нагоді – гарно знімає напруження, – розповідає студентка музичного коледжу Олена Соколенко.
– Звичайно, чула про іграшку. Мені здається, що немає батьків, у котрих діти не попросили її купити. Я не вдячна цій іграшці зовсім. Дитина просто на колінах плакала і просила: «Хочу!». Це не антистрес, а навпаки роздратування. Не розумію суть цієї іграшки. Купити мусили, бо це був би скандал. Випросили у мене, – розповідає молода мама Наталія.
– Так, ми знаємо про цю іграшку. Кажемо на неї – вірус. У нашому класі майже всі її мають. Вона наче всіх заражає. Раніше хотів мати таку, а зараз ні. Вона цікава, тільки коли немає чого робити. Дуже багато часу можна з нею витратити дарма, – поділилися своєю думкою діти, що гралися на дитячому майданчику.
– Ця іграшка мені взагалі не подобається, якась безглузда. Так, вона у нас є. Купили тільки для того, щоб удома не було більше розмов на цю тему. Не розумію шуму, який здійвся навколо неї. В наш час дівчатка гралися ляльками, хлопчики – машинками. В дитинстві ми зі звичайної палиці могли вигадати собі розвагу. А сучасні іграшки якісь нецікаві, – каже ще одна мама-кропивничанка Ольга.

У кропивничанина Олексія двоє доньок, тож, каже, щойно діти почули про мегапопулярну іграшку, вдома їх з’явилося одразу аж дві.
– Спочатку цікавість була дуже сильна, буквально не випускали з рук, але так само швидко й охолов інтерес до іграшки. Дівчатка знову повернулися до звичних смартфонів. Чи діє поп-іт заспокійливо? Швидше навпаки. У нас із дружиною точно він викликає роздратування. Заспокоїлися, коли доньки втратили до цієї іграшки інтерес. Дорослі розуміють, що модна іграшка, яка користується підвищеним попитом у дітей, – це успішний маркетинговий хід, аби витрясти з кишень батьків гроші, – посміхаючись розповідає чоловік.
Зважаючи на ажіотаж, «КП» запитала у психолога, старшого викладача Кропивницького інституту приватного вищого навчального закладу «Університет сучасних знань» Наталії Цумарєвої, чому діти хочуть цю іграшку, чим вона приваблює?

Чи насправді поп-іт діє як антистрес? Психологиня цю думку не підтверджує.
– Не думаю, що можна назвати цю іграшку антистресом. Є інші іграшки, котрі можна пом’яти в руках, наприклад, мішечок із крохмалем чи дрібними кульками. Вони дійсно знімають емоційну напругу, – зауважує співрозмовниця «КП».
Світ індустрії не стоїть на місці і можна припустити, що в іграшковій моді поп-іт – не останній писк. Можливо, вже незабаром наші діти шаленітимуть від інших забавок, а батьки витрачатимуть на них свої гроші.
текст: Ірина Коханюк
фото: Олексій Каприця, надане співрозмовницею