В Олександрії восени поїде муніципальний транспорт
Комунального транспорту в Олександрії ніколи не було. Нині містом досі курсують раритетні автобуси, які давно потребують заміни. Ті туристи, які цінують вічне і радянське, приїжджають сюди навіть із інших міст. Свій маршрут так і називають – екскурсія в минуле. Втім керувати містом почав новий міський голова – Сергій Кузьменко – а відтак і рівень транспортних послуг має бути теж новий. Як ідею, яка досі була з області фантастики, почали реалізовувати, – розповідали в ефірі телеканалу «Суспільне» заступник міського голови Олександрії Юрій Шклярук та начальник міського управління економіки Ростислав Черевашко.
Подробиці
За створення комунального підприємства «Олександрійський транспорт» депутати міської ради проголосували на своїй сесії
2 квітня. Перед цим своє «за» сказали члени виконкому.
Міський голова Сергій Кузьменко своїм розпорядженням від 13 квітня призначив директором КП Олександра Кoнoвалoва.
– Це підприємство дасть можливість збільшити регулярність пільгових перевезень, – каже Юрій Шклярук. – Нині кількість пільгових рейсів у зимовий період складає 5%, а у літній, так званий дачний, – 10%. Ми зробимо 60%! Але збережемо за собою право визначити пікові години, щоб люди непільгових категорій змогли доїхати до навчального закладу або роботи без труднощів. Тариф на проїзд буде економічно обгрунтований. А в автобусах – система GPS.
Конфлікту з приватними перевізниками не буде
Із приватними перевізниками міська рада провела вже кілька нарад. Крім того, делегація із міської ради відвідала комунальне підприємство «Електротранс» у Кропивницькому і перейняла позитивний досвід.
– Між комунальним транспортом і приватними перевізниками плануємо створити здорову конкуренцію, – зазначає Ростислав Черевашко. – У приватних перевізників залишаться ті маршрути, які вони виграли на конкурсах. Але у них з’явиться мотивація надавати послуги якісніше. Тому що як комунальне підприємство боротиметься новими автобусами за свого пасажира, так і приватники мають знати, що пасажир тепер має вибір.
Для комунального транспорту створюватимуть нові маршрутні графіки у тих напрямах, звідки звертаються люди. У першу чергу нових автобусів потребують найбільш завантажені маршрути.
– Регулярність рейсів від приватних перевізників складає до 98%. Вони не зривають рейси і звітують нам про свою роботу. Зі свого боку ми їм теж допомагаємо. Кілька тижнів тому міський голова з робочою групою повністю об’їхав місто і визначив шість ділянок доріг на околицях міста, які терміново потребують капітального ремонту. Враховувався той факт, що ними рухається транспорт приватних перевізників. Тому не можна сказати, що ми ставимо палки в колеса приватним перевізникам, ми навпаки їм допомагаємо, – наголосив Юрій Шклярук.
Що, скільки і де?
Скоріш за все, комунальне підприємство працюватиме з державним банком «Укргазбанк», щоб отримати транспорт у лізинг. На першому етапі планують придбати 5 білоруських автобусів великого класу МАЗ 203. Кожен – на 100 місць. На це потрібно 25 мільйонів гривень. Перші автобуси мають надійти в Олександрію у жовтні цього року.
Ідею, що місто має мати свій комунальний транспорт, я озвучив ще під час своєї передвиборчої кампанії. Моя команда вже тоді почала вивчати це питання і, як мене стабільно інформували, – це не проста задача. Втім для моєї команди немає неможливих завдань. Хочу, щоб олександрійці мали більш комфортні і зручні перевезення, але при цьому щоб не постраждали приватні перевізники, адже ми зацікавлені і в їхній якісній роботі на благо наших містян
Сергій Кузьменко, міський голова Олександрії
текст: Ірина Іванова