Учитель фізкультури з сільської школи на Кіровоградщині: дівчаткам займатися гирями – це ж круто!

,

11094Учитель фізичного виховання Цвітненської філії Красносільського навчально-виховного об’єднання Кропивницького, а раніше Олександрівського, району, і тренер ФК «Залізна вдача» Костянтин Крамаренко став одним із учасників проєкту для вчителів та вчительок фізичного виховання, який покликаний боротися з гомофобією, трансфобією та дискримінацією через спорт. Проєкт реалізовував Klitschko Foundation – благодійна організація, що розвиває громадянське суспільство в Україні. Чому вирішив взяти участь у проєкті, розповів «КП».

– Участь у такому проєкті беру вже вдруге. Два роки тому він наз­и­вався «Посилка успіху». Більше тисячі осіб надсилали свої заявки, але відібрали лише 300 учасників. Триденні навчання відбувалися на базі відпочинку «Конча-Заспа». Тоді до нас приїжджав Володимир Кличко та особисто читав нам лекції. Потім учасники отримали завдання, яке треба було виконати у своїх навчальних закладах. Потрібно було провести локальний проєкт: прочитати учням лекції, організувати змагання мінімум для 30 чоловік, відзняти відео і відправити на розгляд журі. В нагороду нам надіслали комплект спортивного спорядження: 10 м’ячів, 10 тренувальних форм, 5 скакалок, свистки, секундоміри та насоси, – ділиться своїми успіхами вчитель фізичного виховання.

Цього року проблемою проєкту стала гендерна рівність і дискримінація на грунті сексуальної орієнтації, каже Костянтин Крамаренко. Головним завданням було те, щоб спорт допоміг подолати цю несправедливість.

– Дуже важливо, щоб і чоловіки, і жінки мали право на рівних займатися спортом і щоб їх не дискримінували. Під час проєкту
8 днів ми слухали курс лекцій на такі теми: причини виникнення проблеми, спортивні зірки, які також потерпали від дискримінації, як правильно боротися з проблемою, які бувають види дискримінації та насилля і шляхи виходу з таких ситуацій. Потім нам розподілили ролі та дали ситуативне завдання, а ми подавали свої варіанти виходу. Усе це відбувалося онлайн на платформі Zoom у вечірній час. Далі було завдання провести цей проєкт у школах. Після того, як ми це зробили – надали звіт у вигляді фотографій та відеоматеріалів. За участь у проєкті отримали сертифікати європейського зразка та футболки, – говорить учитель.

Багато хто вважає, що дискримінація за гендерною та сексуальною орієнтацією, не є проблемою взагалі. Але це не так.

– Я займаюся гирьовим видом спорту. І дуже часто зустрічаюся з тим, коли дівчатам батьки говорять, що це хлопчача справа і забороняють займатися цим видом спорту. Майже 100 відсотків діток підняли руку, коли я запитав чи стикалися вони з таким, коли їм казали, що це не твоє, покинь, не роби. І ось я провів локальний проєкт, до якого учні школи поставились дуже позитивно. Вже четверо дівчаток почали тренуватися після цієї лекції, адже я поспілкувався з їхніми батьками і вони мене зрозуміли. Дівчаткам займатися гирями – це ж круто! Учні навіть не знали, що є стільки дискримінації у спорті через статеві відмінності. У нашій школі, не дивлячись, що це сільська місцевість, учителі всі дуже грамотні й кваліфіковані, тому з ними також поділився новою інформацією. Вони не знали, що існує стільки непорозумінь у спорті. Усім було цікаво, жодних негативних емоцій я не відчув і не побачив. Цей проєкт дуже корисний для вчителів, адже багато чого дізналися нового, позбулися певних стереотипів, – розповідає тренер.

Щоб грамотно побудувати навчальний процес, необхідно враховувати індивідуальні особливості учнів. Дуже важливо стати для них авторитетом, кого вони будуть слухати і розуміти.

– Я маю три дипломи, цей багаж знань допомагає мені підбирати індивідуальний підхід до учнів. Діти, які фізично не справляються з завданнями, отримують теоретичну інформацію. Якщо дитина щось не хоче робити – я ніколи не змушую, а шукаю методи її мотивувати займатися спортом без жодного примусу. Комбіную уроки з нетрадиційними формами навчання, адже монотонні заняття не цікаві. З меншими дітьми займаємося в основному в ігровій формі. На базі нашої школи працює гурток із гирьового спорту. Ми розвиваємо саме цей напрямок. У майбутньому хочу все це розширити, щоб можна було проводити заняття і в районному центрі, і з майстер-класами їздити в інші навчальні заклади, і взагалі провести популяризацію цього виду спорту. На жаль, наше село занепадає, ще два роки наберемо перший клас, а далі хтозна. Гирьовий спорт – це індивідуальний вид спорту, де займається одна-дві дитини. На цю тему я написав магістерську роботу, проводив більше року дослідження, а результатами поділився на Всеукраїнській конференції, яка проходила на базі факультету фізичного виховання Центральноукраїнського педуніверситету у Кропивницькому. У цьому напрямку планую сам розвиватися і розвивати дітей, – каже Костянтин Крамаренко.

Учитель фізкультури переконаний, потрібно ламати стереотипи і доводити, що всі люди є вільні і рівні у своїй гідності та правах. А це розуміння треба виховувати з дитинства.


текст: Аміна Клюй
фото: надане героєм

e-max.it: your social media marketing partner