Білборди по-кропивницьки: Кому біда – кому гроші

,

11065Ми настільки призвичаїлися до зовнішньої реклами у нашому життєвому просторі, що здебільшого звертаємо на неї увагу у двох випадках – під час виборів і коли вона має неналежний вигляд. Весняні вітри й дощі роблять свою справу, перетворюючи білборди в обшарпані «вітрила кораблів», які повернулися з навколосвітньої подорожі. Привабливості і краси така реклама місту не додає, а якщо зважати на те, що білборди, сітілайти й інші зовнішні носії буквально заполонили вулиці обласного центру, то це створює відповідне враження й про все місто. Утім є ще одна проблема, яку озвучили у міській раді Кропивницького, – аварійні конструкції, що несуть загрозу життю людей.

Реклама – двигун прогресу. Це давно зрозуміли не тільки виробники товарів і послуг, а й знав­ці рекламного бізнесу. Реклама дає заробити і тим, і іншим. Утім у гонитві за грошима рекламні агенції іноді втрачають не тільки відчуття міри розміщення рекламних площ, а й дотримання технічних умов спорудження конструкцій. Саме це часто призводить до їхньої аварійності. А коли цьому сприяють ще й погодні умови, наприклад, пориви вітру більше 20 метрів на секунду, це вже зовсім не смішно.

Ще не стерлася з пам’яті кропивничан стихія, що пронеслася двома мікрорайонами міста у жовтні минулого року. Тоді буревій позносив дахи на будинках, повикорчовував дерева, позмітав паркани. Білборди, які мали велику парусність, стали найлегшою його жертвою.

– Таке навіть у страшному сні важко уявити. Вітер зривав металеві конструкції і жбурляв їх за сотні метрів, наче папірці. Газопровідні труби повигинало так, що якби людина хотіла так зігнути – не змогла б, дахи зносило з кроквами. В повітрі літало все – шифер, метал, шматки парканів… Слава Богу, що нікого не вбило. Рекламні щити наче й міцно були закріплені бетонними плитами, але їх також валило, наче пелюстки, – розповідає кропивничанка Надія Іванівна.

Передбачити форс-мажорні обставини, звісно, важко, але ненадійно закріплені, аварійні великі рекламні конструкції створюють небезпеку навіть при менших поривах вітру. Саме тому Кропивницька міська рада порушуватиме питання про знесення аварійних білбордів, якщо власники ігноруватимуть питання їхнього упорядкування і підтримки у належному технічному стані.

Нині у Кропивницькому нараховується понад 600 рекламних площин. Але не всі власники належно слідкують за зовнішнім та технічним станом конструкцій.

11064– Ми повинні бути партнерами. Якщо виконавчий комітет надав дозвіл на встановлення борду, то він має право і вимагати, щоб конструкція була безпечною і доглянутою. Ми попередили власників рекламних конструкцій, що міська влада жорстко контролюватиме зовнішній вигляд та технічний стан носіїв зовнішньої реклами. Якщо в найкоротший час наші зауваження не почують і не відреагують на них, порушуватимемо питання про демонтаж конструкцій, щоб вони не впали ні на лінії електропередач, дорогу чи, не дай Боже, на людину, – повідомив заступник міського голови Олександр Мосін.

Половину конструкцій зовнішньої реклами у Кропивницькому взагалі давно треба знести, переконана голова обласної спілки рекламістів, президент Торгово-промислової палати Кіровоградської області Ірина Саєнко.

– Найперше, чого мають дотримуватися рекламні агенції при спорудженні рекламної конструкції – її безпечності і відповідності технічним умовам. Безумовно вони мають стежити за їхнім належним станом. Мороз, вітер, дощ – хоч раз у день-два треба поїхати і подивитися на білборди. Це ваш бізнес, ви за це отримуєте гроші. Ось зараз весна – треба пофарбувати конструкції, облагородити територію, щоб вітер не ганяв обірвані постери. Усе це прописано в умовах договору з міською радою, тому рекламісти мають його просто виконувати, – пояснює Ірина Саєнко.

11063Дозвіл на встановлення рекламних конструкцій у Кропивницькому дає міська рада, тому відповідальність за їхній належний стан взаємна з рекламними агенціями. Спеціальна комісія при міській раді має перевіряти стан рекламних конструкцій і, якщо умови договору не викону­ються, з такими недобросовісними рекламістами угоду треба розривати, каже голова обласної спілки рекламістів.

– Пам’ятаєте, ще років десять тому над центральними вулицями міста через кожні десять метрів висіли рекламні розтяжки? Скільки тоді довелося повоювати, щоб їх прибрали, бо це було і неестетично, і небезпечно. Зараз їх немає і від цього стало тільки краще. Треба розуміти, що не можна середмістя, де пам’ятки архітектури, де обличчя міста, наповнювати засиллям білбордів. Та й візуалізація – не завжди добре. Можна рекламувати і в інший спосіб. Хочете розміщувати рекламу – виносьте за місто! – зазначила Ірина Саєнко.

 

текст: Любов Попович

e-max.it: your social media marketing partner