Кропивницький: як працює місцевий бізнес у період пандемії?

,

10993Минулий рік став часом випробувань для українського бізнесу. Масові скорочення, закриття ФОПів, робота в карантинному режимі. Всі мали вчитися працювати по-новому, особливо підприємства сфери послуг. Про те, як функціонує в період пандемії регіональна мережа супермаркетів «Файно Маркет», розповість директор департаменту з управління персоналом Тетяна Правда.


Довідково
Місцева мережа роздрібної торгівлі «Файно Маркет» входить у п’ятірку найбільших платників податків Кіровоградської області. Сьогодні у ній налічується більше 1500 працівників. Підприємство ТОВ «Вересень плюс» отримало відзнаку від міської влади як «Найкращий роботодавець року».


За 2020 рік компанія  відкрила 13 магазинів. Один із них у місті Шпола Черкаської області. Щоденно мережу відвідує близько 70 тисяч людей. У щорічному конкурсі «Народний бренд» компанія вже два роки поспіль отримує перше місце.


Про наболіле
З початком карантину більшість установ відправили своїх працівників на дистанційну роботу або у неоплачувану відпустку, в гірших випадках пройшли звільнення. За офіційними даними обласної служби зайнятості, кількість безробітних зросла на 40%. Таким чином, якщо на 1 січня 2020 року цей показник в області становив 15 тисяч, то вже на 2021 рік він збільшився на 21 тисячу. Не менш сумна ситуація й з вакансіями. Адже їх стало на 41% менше.  


10994– А ось глобальних змін у кількості працівників мережі «Файно Маркет» у цей час не відбулося. Звісно, офісний персонал, по можливості, працював дистанційно. А більша частина – у штатному режимі. Велика перевага у тому, що в компанії вже давно існує доставка працівників складу, а зараз також організована і доставка співробітників магазинів по місту. Тому тоді, коли громадський транспорт не працював, у нас на одну проблему було менше. А в цілому варто зауважити, що плинність кадрів зменшилася на 18%, – коментує Тетяна Правда.


Роботу продовольчих магазинів у цей час можна назвати працею на «передовій», і гарантувати їх безпеку було справою номер один.


– Початок карантину був найтяжчим для нас. У цьому тотальному хаосі потрібно було зрозуміти, як працювати далі. Усі пам’ятають паніку, коли з аптечних поличок різко зникли маски, рукавички, антисептики. А нам у дуже короткі терміни потрібно було забезпечити працівників цими засобами захисту. Складнощі полягали не тільки у придбанні товарів у великих кількостях, але й у їх якості. Пошукова операція розгорнулася серйозна: клієнтська база постачальників поповнювалася, їх профілі відстежувалися погодинно.  Але найбільше у тій ситуації нам допомогла місцева швейна фабрика «Мрія Є» – вони дуже оперативно забезпечили нас якісними масками, – згадує Тетяна.


Файно вітаю!
Напевно кожен покупець мережі пам’ятає цю фразу. Але чи всі розуміють, що саме з цього привітання починається не тільки покупка в магазині, але й робота в компанії?


У період карантину зміни відбулися й у навчанні нового персоналу. Якщо раніше «Курс новачка» починався із знайомства з історією компанії і продовжувався вивченням  правил роботи з покупцями, то під час локдауну всі знання новачки отримували під час стажування. А це дещо ускладнило розуміння рівня їх підготовленості.


– У перші місяці карантину було прийнято рішення трансформувати навчальний процес. На онлайн-платформі iSpring Learn вся необхідна інформація перетворюється в інтерактивні курси. Це дуже зручно, бо все знаходиться в одному додатку. Простіше стало проводити вебінари, а також тестувати на пройдений матеріал. Ще  запустили проект у віртуальній реальності, аби стажерам простіше було вчитися працювати з покупцями. Часто трапляється, що немає досвіду спілкування, людина соромиться або не має достатньо знань про асортимент магазину. Нюансів існує сотня, а цей додаток дає можливість навчитися боротися із сором’язливістю, долати заперечення покупців. Пілотна версія тренажеру зарекомендувала себе на відмінно, тому плануємо його запуск для продавців на касі, – додає Тетяна.


Через карантин відмінили й святкування щорічного Дня працівника торгівлі, новорічний корпоратив, екскурсії для дітей працівників компанії. А в березні 2020 року, коли ситуація була особливо складна, мережа відмовилася від зовнішньої реклами – на біл-бордах були соціальні заклики про заходи безпеки.


У мережі «Файно Маркет» упевнені, що працювати потрібно так, аби залишити своїм дітям компанію, громаду, країну кращими, ніж вони є сьогодні. І з гідністю тримають цю марку!

 

партнерський матеріал

e-max.it: your social media marketing partner