Андрій Райкович: Починати з мінуса складніше, ніж з нуля

,

10648За п’ять років у медицину, освіту, транспорт, інфраструктуру Кропивницького інвестовано сотні мільйонів. Про конкретні проєкти та перепони, а також стратегію розвитку на наступні роки говорили з міським головою Андрієм Райковичем.

Вклали в нас

Понад 120 мільйонів приватних гривень – в енергосервіс у 36 міських школах, дитсадках, лікарнях. Завершені об’єкти вже дають зекономлені мільйони на енергоресурсах. Інший приклад гемодіаліз у лікарні Святої Анни вартістю майже 17 мільйонів, інвестованих німецьким «Фрезеніусом». Від доступності послуги залежить життя хворих на ниркову недостатність. Рекордну суму в одному проєкті заплатив приватний «Еко­стайл». Станція, яка збирає та спалює газ на звалищі, коштувала 1,9 мільйона євро. Для міста – інвестиція в екологію, сміття більше не горить, немає шкідливих викидів у повіт­ря, наголошує Райкович. Тепломодернізація однієї з найбільших шкіл №31 – теж інвестиція, надана Північною екологічною фінансовою корпорацією (NEFCO) під 3% річних.

Вклали ми

Власна інвестиція міста – 70 нових автобусів і тролейбусів майже на 300 мільйонів. Частина доріг, зроблених за п’ять років, зокрема ті, якими Велику Балку та вулицю Кропивницького з’єднали з Полтавською – інвестиції держави.

– Створення проєктів, кошторис, виготовлення документації, все робиться у міській раді. Проєкти на конкурсній основі розглядаються Кабміном. Кабмін виділяє кошти, затверджує їх розподіл. Задіяні всі – від депутата міської ради Кропивницького, який голосував за розробку проєкту, управління, яке його замовляло, до прем’єр-міністра, який підписав розпорядження, – каже Андрій Райкович.

 

106501064910651

На заваді

Потрібні місту документи «там» підписують не завжди. Деякі просто зараз чекають погодження Мінфіну.

– Ми не просимо грошей, просимо лише погодити отримання кредиту в державному банку. Міністр, у якого лежить на столі звернення, не чує нас. Хоча в першому кварталі ми суттєво «підставили плече» державі. Нам казали: «грошей нема», «відкладіть свої програми», «давайте на ковід» – більше 50 мільйонів незапланованих витрат. Пільги підприємцям за рахунок місцевого, а не державного бюджету, – замість, наприклад, зменшити ПДВ, відтермінували податок на землю, – місто недоотримало 47 мільйонів. Через це нам потрібна кредитна підтримка – треба обладнати нове легеневе відділення на Валах, треба нові тролейбуси, треба 35 мільйонів для «Теплоенергетика», щоб нормально увійти в опалювальний сезон, – пояснює міський голова.

Важлива складова інвестклімату міста – подолання наслідків минулого дерибану. Повернули відданий у копійчану оренду в 90-ті готель «Київ», тролейбусний парк, теплові потужності. На черзі – повернення скверу Центрального.

– Починати з «мінуса» складніше, ніж з «нуля». Місто багато років інфраструктурно не розвивалося. Не було доріг і розв’язок, комфортного транспорту, занедбана медицина. Освіта – технологічно відстала, батьки вимагали припинити побори. Місто не було чим прибирати. Ремонту чекали десятки ліфтів… За п’ять років підготували стартовий майданчик для подальшого розвитку, сьогодні можемо наповнити мою програму «10 пріо­ритетів розвитку міста» новим змістом, – переконаний Андрій Райкович.

Стратегія: що далі?

Щорічне фінансування міської освіти з 2015-го зросло вдвічі, далі – завершення її цифрової трансформації. Ще 700 портативних комп’ютерів, електронні журнали та щоденники.

– Залишилось відремонтувати 6 спортзалів, завершити оновлення кабінетів, теплосистем, побутових блоків. Створити ресурсні центри. Запланували нову початкову школу на 500 учнів, ігрові майданчики у 5 садочках щороку.

У медицині на черзі реконструкція дитячої поліклініки на Шевченка, багатопрофільна лікарня на базі «рудівської», капремонти у «четвірці», амбулаторіях на Балашівці та 101-му, стоматполіклініці на Шевченка…

З 2015 року суми на соцзахист зросли з 19 до 113 мільйонів, далі – комплексна міська програма та центр, «Соцкорпус», де реабілітаційні, психологічні соцпослуги надаватимуть в комплексі. Фактично заново збудовані дороги на 38 напрямках, заасфальтовано півтори сотні дворів. Місто потребує завершення цієї роботи, – впевнений Райкович.

– На Рівненському напрямку – ремонти Вокзальної, Чикаленка, Академіка Тамма, Героїв України, на Бобринецькому – з’єднання з Кізельгуром, Сонячним, Первозванівкою, на Балашівці – проспект Інженерів, Промисловий, Київська, Слободянюка, у Новому – Металургів. Також зробимо Коваленка, Волкова, Олександ­рійську, Нікітіна, Єгорова, Чернишевського...

Необхідно збудувати міст між Балашівкою та Лелеківкою, відремонтувати – на Київській та Волкова. Щороку не менше 5 мільйонів – на тротуари, оновлення не менше двох територій громадського простору – площі Героїв Майдану та Музейної, Ковалівського парку, скверів, поетапна реконструкція набережної Інгулу. Транспорт – до 10 нових машин щороку. Підсилення сполучення Балашівки, Нового, Кущівки, Олексіївки. До нової лікарні – новий автобусний маршрут №7, з Жадова в райцентр – №20, з Балашівки до центру через Бєляєва – №12, з Балки до «Епіцентру» – №114. Тролейбусний №11 – між Автостанцією №1 і мікрорайоном Новим, дві станції підзарядки тролейбусів з автономним ходом. Запровадження електронного квитка, нові зупинки. Найбільш очікуване з новобудов – лінійка модульних котелень, відключення старих ТЕЦ.

– Плануємо звести спортивний мультиплекс на 1500 місць, ще два житлові будинки на Жадова по сто квартир, гуртожиток у Новому реконструювати під смарт-квартири для молоді, – ділиться планами очільник міста.

У культурному прос­торі – реконструкція кіноконцертного залу на 500 місць у новому ЦНАПі, Туристично-інформаційний центр, ремонт музею Осмьоркіна, чотири фестивальних сезони. У спортивній та молодіжній сферах – спортивно-ігрові містечка на базі вісьмох навчальних закладів, стенд для скелелазіння, міський велоцентр, велодоріжки на оновленій набережній. «Київ» має стати сучасним готельно-офісним комплексом із коворкінгом.

Також планують додавати до понад 150 вже встановлених камер безпеки не менше 50 щороку, створити Єдину електрон­ну систему оперативного реагування, спільний із Нацполіцією проєкт контролю безпеки руху та паркування. Розпочавши з повернення комунального майна, Райкович планує перейти до впорядкування земель.

– Орендовані ділянки, на яких більше п’яти років нічого не роблять – повертати, передавати інвесторам, які готові реалізувати там реальні проєкти, створити робочі місця, – наголосив міський голова.

10652

текст: Андрій Трубачев
фото: міська рада

e-max.it: your social media marketing partner