Ліцеїст Короткова здав на 200 балів математику і фізику: «Потішив трошки своє его»
Микола Коломієць захопився математикою у п’ятому класі. Поки його однолітки дивилися розважальні ролики в інтернеті, він дивився математичні. Хлопець каже, вже тоді зрозумів, що математичні знання точно знадобляться у буденному житті. Різні задачки лускав, як насіння, найшвидше серед знайомих рахував, у тому числі й гроші – скільки і чого можна купити за певну суму. А от із фізикою спочатку не дуже складалося. Довелося навіть займатися з репетитором. За кілька років, окрім математики, фізика також стала фаворитом серед інших предметів. Результат – по 200 балів із кожного предмета. Як досяг успіхів і куди планує вступати з такими результатами – Микола розповів «КП».
Раніше хлопець навчався у Світловодській школі №2. У 10 класі вступив до Центральноукраїнського наукового ліцею-інтернату, який в народі називають ліцей Короткова, адже заснував заклад і працює під керівництвом професора Анатолія Короткова. Також Микола займався у секціях Кіровоградської Малої академії наук.
– У своїй школі не міг реалізувати на повну своє бажання розвиватися в математиці, я був не у профільному класі. Мені там було нудно. Батькам порадили ліцей Короткова. І я вважаю, що це було правильне рішення. Звичайно, спочатку сумував за друзями, вчителями. Але я ж приїжджаю у Світловодськ, то бачусь із усіма. З часом звик, зрозумів, що такі зміни на краще. Дуже цікава школа-інтернат. Там живуть багато дітей з області, легко знайти друзів. Я впевнений, що коли вступлю до вишу, буду спілкуватися з багатьма з них. Учителі цікаво матеріал подають. А випускники часто отримують найвищі бали ЗНО. Мені школа дуже сподобалася, – розповідає «КП» Микола.
Ліцей Короткова славиться своїми талановитими і розумними учнями. Микола підтвердив це. Він – єдиний в області здав зовнішнє незалежне тестування на 200 балів і з фізики, і з математики.
– Я дуже зрадів, коли дізнався результати, потішив трохи своє его, – посміхається хлопець. – Але, звичайно, до цього я йшов не один рік. Математика – мій улюблений предмет. Займався нею навіть у вільний час. Готувався, напевне, з 5-6 класу. І от результат. Мені було не важко складати іспит. Я тільки за кілька днів до тестування повторив деякі правила. Для мене математика проста і цікава. Там треба запам’ятати основні концепції і все. У 5-6 класі я зрозумів, що мені не треба витрачати багато часу на неї і її можна застосовувати у буденному житті. Рахувати швидко – було для мене круто. Я міг використовувати ці знання на практиці.
Однак не так легко Миколі було з фізикою.
– Я був упевнений, що не здам фізику так добре, як математику. Складніше запам’ятати весь курс ідеально, різні фізичні явища. Мені не комфортно, коли треба запам’ятовувати багато правил, дат, як от історію. Але і її непогано ніби знаю. Викладати фізику почали у сьомому класі. Я її тоді не дуже вчив. Та і взагалі у такий період рідко хто займається уроками. Нам же хочеться десь гуляти. Якось мама прийшла з батьківських зборів і сказала, що мені треба репетитор із фізики. Я з ним займався півтора року. Тоді зрозумів, що це теж цікава наука і її можна застосовувати на практиці. Якщо не вчити фізику, здаватиметься, що життя сповнене магії. А коли знатимеш її, то з легкістю можна пояснити різні явища, – каже випускник.
Про те, що здав тести з двох предметів на 200 балів, Микола дізнався пів на другу ночі. І ліг далі спати. Батьки про максимальні результати дізналися вже від класного керівника Миколи.
– Батьки весь час, із моменту як я склав ЗНО, питали, ну як, які результати? Вони дуже хвилювалися. От я вирішив і не казати одразу. Ми тоді були на відпочинку. Хай відпочивають, подумав. Але батькам зателефонували зі школи і привітали. Звичайно, вони зраділи таким балам, – розповідає хлопець.
Потішилися таким результатам Миколи і в школі.
– Коля одразу проявив себе. Він прийшов до нас із гарними знаннями. Займав призові місця в олімпіадах. Дитина унікальна і я дуже радий, що у нього так вийшло. У нього чудові батьки. Він дуже різнобічна людина, дуже неординарний хлопець. Має власну думку, не бере до уваги авторитети. Якщо він вважає, що це правильно, то він це робить. Я зробив висновок, що ЗНО для таких учнів, як Коля. Для людей, які не бояться авторитетів, не хвилюються марно. Він спокійний, урівноважений. Його вчинки дуже зважені. Ті учні, які здали тести трохи гірше, дуже хвилювалися. Вони теж добре знають предмет, але знервованість, думаю, дала про себе знати. А Коля впевнений у собі. Молодець! – каже вчитель фізики та астрономії наукового ліцею Юрій Буряк.
За період навчання в науковому ліцеї-інтернаті Микола займався у секції «Аерофізика та космічні дослідження» Малої академії наук.
– У ліцеї всіх дітей готують однаково, випускники мають гарні результати. Звичайно, кому які напрямки більше до душі, тим діти більше приділяють уваги, займаються у секціях МАНу. Микола цілеспрямований, ерудований, працелюбний та ініціативний учень, був старостою класу в ліцеї. Торік зайняв друге місце в третьому фінальному етапі Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів Малої академії наук України в секції «Аерофізика та космічні дослідження» і їздив у Женеву, де брав участь у роботі наукової школи для школярів на базі Європейської організації ядерних досліджень «ЦЕРН». Цьогоріч зайняв перше місце в другому етапі цього конкурсу з темою роботи «Моніторинг пилового забруднення атмосфери, в якій експлуатується авіаційний газотурбінний двигун». Через карантин не відбувся фінальний етап, але впевнені, що Микола показав би гарні результати. Тести це підтверджують, – каже заступник директора з навчально-виховної роботи Малої академії наук Неля Мазур.
Із задоволенням згадує свої заняття у Малій академії наук Микола.
– Коли вступав, мені розповідали про Малу академію наук. Думав, що це якась нудна штука і я навряд буду цим займатися. Але коли провчився півроку, вирішив спробувати і пішов на секцію «Астрофізика та космічні дослідження». Виявилося, це дуже цікаво – писати наукову роботу, готувати проєкт, співпрацювати з науковим керівником. Перша моя наукова робота була пов’язана з супутником Юпітера – Європою. У 2018 році багато було хайпу. Там потенційно можна знайти інше життя. За перемогу я зміг поїхати в Женеву. Це для мене шок був. Я на той час навіть не знав, що такі програми існують. Поїздка мені дуже сподобалася. В ній було все ідеально. Дуже багато розумних дітей. Швейцарія – дуже цікава країна. Але найкраще в цій подорожі – ЦЕРН – Європейська організація ядерних досліджень. Я тоді почав із більшим інтересом цікавитися ядерною фізикою, найменшими частинками. Ще були екскурсії і 4-5-годинні лекції, – розповідає Микола.
Нині хлопець чекає результатів тестів із інших предметів та визначається з вишом, де навчатися.
– Знаю, що інші тести склав трохи слабше. Результатів ще немає, але я вже проаналізував свої відповіді, знаю, що є помилки. Фізика і математика, якщо вступатиму на програміста. Хочу навчатися у столичних вишах. Я розглядаю Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського, Київський національний університет імені Тараса Шевченка і Києво-Могилянську академію. Ще поспілкуюсь із деякими студентами цих вишів, яких знаю, щоб зробити правильний для себе вибір, – підсумував Микола.
текст: Наталка Маринець
фото: управління освіти ОДА
Раніше хлопець навчався у Світловодській школі №2. У 10 класі вступив до Центральноукраїнського наукового ліцею-інтернату, який в народі називають ліцей Короткова, адже заснував заклад і працює під керівництвом професора Анатолія Короткова. Також Микола займався у секціях Кіровоградської Малої академії наук.
– У своїй школі не міг реалізувати на повну своє бажання розвиватися в математиці, я був не у профільному класі. Мені там було нудно. Батькам порадили ліцей Короткова. І я вважаю, що це було правильне рішення. Звичайно, спочатку сумував за друзями, вчителями. Але я ж приїжджаю у Світловодськ, то бачусь із усіма. З часом звик, зрозумів, що такі зміни на краще. Дуже цікава школа-інтернат. Там живуть багато дітей з області, легко знайти друзів. Я впевнений, що коли вступлю до вишу, буду спілкуватися з багатьма з них. Учителі цікаво матеріал подають. А випускники часто отримують найвищі бали ЗНО. Мені школа дуже сподобалася, – розповідає «КП» Микола.
Ліцей Короткова славиться своїми талановитими і розумними учнями. Микола підтвердив це. Він – єдиний в області здав зовнішнє незалежне тестування на 200 балів і з фізики, і з математики.
– Я дуже зрадів, коли дізнався результати, потішив трохи своє его, – посміхається хлопець. – Але, звичайно, до цього я йшов не один рік. Математика – мій улюблений предмет. Займався нею навіть у вільний час. Готувався, напевне, з 5-6 класу. І от результат. Мені було не важко складати іспит. Я тільки за кілька днів до тестування повторив деякі правила. Для мене математика проста і цікава. Там треба запам’ятати основні концепції і все. У 5-6 класі я зрозумів, що мені не треба витрачати багато часу на неї і її можна застосовувати у буденному житті. Рахувати швидко – було для мене круто. Я міг використовувати ці знання на практиці.
Однак не так легко Миколі було з фізикою.
– Я був упевнений, що не здам фізику так добре, як математику. Складніше запам’ятати весь курс ідеально, різні фізичні явища. Мені не комфортно, коли треба запам’ятовувати багато правил, дат, як от історію. Але і її непогано ніби знаю. Викладати фізику почали у сьомому класі. Я її тоді не дуже вчив. Та і взагалі у такий період рідко хто займається уроками. Нам же хочеться десь гуляти. Якось мама прийшла з батьківських зборів і сказала, що мені треба репетитор із фізики. Я з ним займався півтора року. Тоді зрозумів, що це теж цікава наука і її можна застосовувати на практиці. Якщо не вчити фізику, здаватиметься, що життя сповнене магії. А коли знатимеш її, то з легкістю можна пояснити різні явища, – каже випускник.
Про те, що здав тести з двох предметів на 200 балів, Микола дізнався пів на другу ночі. І ліг далі спати. Батьки про максимальні результати дізналися вже від класного керівника Миколи.
– Батьки весь час, із моменту як я склав ЗНО, питали, ну як, які результати? Вони дуже хвилювалися. От я вирішив і не казати одразу. Ми тоді були на відпочинку. Хай відпочивають, подумав. Але батькам зателефонували зі школи і привітали. Звичайно, вони зраділи таким балам, – розповідає хлопець.
Потішилися таким результатам Миколи і в школі.
– Коля одразу проявив себе. Він прийшов до нас із гарними знаннями. Займав призові місця в олімпіадах. Дитина унікальна і я дуже радий, що у нього так вийшло. У нього чудові батьки. Він дуже різнобічна людина, дуже неординарний хлопець. Має власну думку, не бере до уваги авторитети. Якщо він вважає, що це правильно, то він це робить. Я зробив висновок, що ЗНО для таких учнів, як Коля. Для людей, які не бояться авторитетів, не хвилюються марно. Він спокійний, урівноважений. Його вчинки дуже зважені. Ті учні, які здали тести трохи гірше, дуже хвилювалися. Вони теж добре знають предмет, але знервованість, думаю, дала про себе знати. А Коля впевнений у собі. Молодець! – каже вчитель фізики та астрономії наукового ліцею Юрій Буряк.
За період навчання в науковому ліцеї-інтернаті Микола займався у секції «Аерофізика та космічні дослідження» Малої академії наук.
– У ліцеї всіх дітей готують однаково, випускники мають гарні результати. Звичайно, кому які напрямки більше до душі, тим діти більше приділяють уваги, займаються у секціях МАНу. Микола цілеспрямований, ерудований, працелюбний та ініціативний учень, був старостою класу в ліцеї. Торік зайняв друге місце в третьому фінальному етапі Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів Малої академії наук України в секції «Аерофізика та космічні дослідження» і їздив у Женеву, де брав участь у роботі наукової школи для школярів на базі Європейської організації ядерних досліджень «ЦЕРН». Цьогоріч зайняв перше місце в другому етапі цього конкурсу з темою роботи «Моніторинг пилового забруднення атмосфери, в якій експлуатується авіаційний газотурбінний двигун». Через карантин не відбувся фінальний етап, але впевнені, що Микола показав би гарні результати. Тести це підтверджують, – каже заступник директора з навчально-виховної роботи Малої академії наук Неля Мазур.
Із задоволенням згадує свої заняття у Малій академії наук Микола.
– Коли вступав, мені розповідали про Малу академію наук. Думав, що це якась нудна штука і я навряд буду цим займатися. Але коли провчився півроку, вирішив спробувати і пішов на секцію «Астрофізика та космічні дослідження». Виявилося, це дуже цікаво – писати наукову роботу, готувати проєкт, співпрацювати з науковим керівником. Перша моя наукова робота була пов’язана з супутником Юпітера – Європою. У 2018 році багато було хайпу. Там потенційно можна знайти інше життя. За перемогу я зміг поїхати в Женеву. Це для мене шок був. Я на той час навіть не знав, що такі програми існують. Поїздка мені дуже сподобалася. В ній було все ідеально. Дуже багато розумних дітей. Швейцарія – дуже цікава країна. Але найкраще в цій подорожі – ЦЕРН – Європейська організація ядерних досліджень. Я тоді почав із більшим інтересом цікавитися ядерною фізикою, найменшими частинками. Ще були екскурсії і 4-5-годинні лекції, – розповідає Микола.
Нині хлопець чекає результатів тестів із інших предметів та визначається з вишом, де навчатися.
– Знаю, що інші тести склав трохи слабше. Результатів ще немає, але я вже проаналізував свої відповіді, знаю, що є помилки. Фізика і математика, якщо вступатиму на програміста. Хочу навчатися у столичних вишах. Я розглядаю Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського, Київський національний університет імені Тараса Шевченка і Києво-Могилянську академію. Ще поспілкуюсь із деякими студентами цих вишів, яких знаю, щоб зробити правильний для себе вибір, – підсумував Микола.
текст: Наталка Маринець
фото: управління освіти ОДА