Засновник першого магазину чоловічої косметики у Кропивницькому до майбутніх підприємців: «Знайдіть свою нішу»
Павлу Чубу 31 рік. Позаторік він відкрив перший і досі єдиний в обласному центрі магазин чоловічої косметики «Chub Style». До цього працював оперуповноваженим управління по боротьбі з організованою злочинністю, потім у туристичній агенції у Таїланді. Після повернення в Україну вирішив відкрити власний бізнес.
Не так, як у всіх
– Коли вирішив започаткувати власну справу, поставив собі ціль – це має бути не так, як у всіх. Тобто щось унікальне. Таке, чого у Кропивницькому нема. У Таїланді я ходив у барбершоп – це такі чоловічі салони краси. Там зроблять зачіску, підстрижуть бороду, можна купити чоловічу косметику. У Кропивницькому також пішов у барбершоп. Однак тут виявилося складніше купити лосьйони, бальзами та інше. Коли питав помаду для волосся, мені пропонували бальзам для губ. Окремих магазинів чоловічої косметики у місті тоді не було. Тоді мене, як то кажуть, осяяло. Ось воно – не таке, як у всіх, – розповідає «КП» Павло.
Чоловік одразу почав знайомитися з роботою подібних магазинів. Спілкувався з барберами. Розробив концепцію магазину, знайшов постачальників косметики.
Назва і логотип мають привертати увагу і бути зрозумілим клієнту
Свій магазин Павло вирішив назвати «Chub Style».
– У мене підходяще і характерне прізвище – Чуб. Я сам торгую у магазині і користуюся косметикою. Це стиль мій, стиль чуба, зачіски, – каже чоловік.
До того ж, Павло хотів додати етнічні нотки.
– Лого – профіль козака. Я вважаю, у свій час козаки були ще тими модниками з їхніми довгими вусами і чубами. До того ж, на мій погляд, це патріотично, – додає власник магазину.
Не кладіть усі яйця в один кошик
– Для свого бізнесу я не брав ні кредитів, ні позик. У мене були заощадження. Але перший рік роботи магазину всі зароблені гроші вкладав у розвиток. Витрачати на себе почав через 14 місяців після відкриття, – каже Павло. – Ті, хто хоче відкрити власну справу, не малюйте ілюзій, що цей бізнес приноситиме значний прибуток із перших днів. Завжди треба вкладати, набратися терпіння, цілеспрямовано працювати над розвитком і тоді він 100% повинен дати результат. Але ще порада – не кладіть яйця в один кошик. Якщо у вас є сто тисяч гривень, не ризикуйте все вкладати в бізнес, особливо якщо ви повністю не впевнені. Власні заощадження я розділив – частину вклав у бізнес, на іншу – жили з родиною. Коли магазин набрав обертів, стало більше покупців, почав брати кошти для себе.
«Chub Style» – це не масмаркет
– У магазині можна купити ексклюзивні товари – небезпечні бритви, помазки, косметику брендів зі столітньою історією. Дещо – це такі товари, які доставляють у країну в обмеженій кількості. Зробив для себе важливе спостереження – у нас навіть помазок для гоління не знають де купити. Люди біжать купувати таке на ринку. У мене чотири види помазків. Середня ціна на засоби догляду за волоссям – приблизно 330 гривень. Але, наприклад, засобів для укладки, це в основному 100-120 мл, вистачає на 2-3 місяці. Це вже не такі й великі гроші. Лосьйони для гоління 260 гривень. Але це бренди преміальні, – розповідає Павло. – Покупці – переважно чоловіки 18-35 років. Інколи бувають старші. Також часто заходять жінки, щоб купити подарунки чоловікам. Коли перші тижні працював, люди заходили і питали, що за магазин. Кажу: чоловіча косметика. «Та навіщо це? Понавигадували», – казали мені. А коли питав чим користуються, виявлялося, шампунем, який у дружини беруть. Ну вони ж користуються косметикою, ще й жіночою, то чому б не перейти на чоловічу, яку створювали саме для нас.
Популяризація бізнесу
– Я хотів продавати на всю країну, бо виявилося, що магазинів у нас не так багато. Було два шляхи. Перший – відкривати магазини у різних містах. Але це дуже важко. По-перше, потрібно чимало грошей, по-друге, підібрати кадри. Керувати на відстані непросто. Тому ми вирішили піти іншим шляхом: створити інтернет-магазин і продавати через соцмережі. Адже вони з кожним днем набувають все більшої популярності. А особливо інстаграм, де є всі механізми для презентації товару. Зараз на сторінку магазину підписані 8 тисяч 500 людей і це саме цільова аудиторія.
Поради від Павла Чуба, як розпочати власний бізнес:
- Знайдіть свою нішу. Будьте ексклюзивним, оригінальним.
- Ви повинні горіти справою, продавати чи пропонувати ті послуги, які вам подобаються. Якщо вам це буде в кайф, справа розвиватиметься краще.
- На будь-який товар чи послугу можна знайти покупця. Але результат може бути і через півроку. До цього треба йти послідовно і не чекати, що все буде одразу.
фото: надане співрозмовником