Випускник гімназії Короткова отримав Президентську стипендію
Випускник гімназії-iнтернату-школи мистецтв (у народі – гімназії Короткова) Богдан Галась отримав Президентську стипендію. Таку винагороду має за дослідження на тему «Iсторико-етнологiчний аналiз конфлiкту на сходi України». Як працював над роботою і яку мрію вона допомогла здійснити хлопцеві, він розповів «КП».
Богдан Галась нині студент історичного факультету Київського університету імені Шевченка. Але, ще навчаючись у гімназії, два роки працював над обраною темою. Саме з нею двiчi переміг у всеукраїнському конкурсі-захисті науково-дослiдницьких робiт учнів-членiв малої академiї наук у секцiї «Етнологiя». Каже, проблема етносу йому була близькою, бо народився на території, де жили представники багатьох народностей.
– До Кропивницького наша родина переїхала з Іловайська Донецької області у 2014 році уже після трагедії, яка там сталася. У цьому місті пішов у дев’ятий клас звичайної школи, а наступного року перейшов до гімназії, – розповідає Богдан і додає, історією цікавився з дитинства, багато читав і вивчав, тому обрана тема видалася йому цікавою.
Перше своє дослідження історико-етнологічного аналізу конфлікту на сході України розумник називає емоційним.
– Мабуть далося взнаки те, що я сам звідти родом, – пояснює співрозмовник «КП». – Далі працював більш поглиблено й об’єктивно. Допомагав учитель історії Олександр Якимчук. Власне, це він і відкрив у мене потенціал, допомагав із оформленням і презентацією роботи.
Сам наставник згадує про талановитого учня з гордістю. Каже, той прийшов у гімназію у десятий клас і одразу показав, що дуже зацікавлений у вивченні історії.
– Богдан Галась талановитий і наполегливий. Він настільки захопився темою, що чернетку роботи написав за літо, – розповідає Олександр Якимчук і додає, цікаво було працювати з учнем не тільки йому, а й ще одному науковому керівнику – викладачці педуніверситету імені Винниченка Світлані Проскуровій.
– Робота Богдана цікава тим, що він намагався дослідити історичне заселення сходу України і причини виникнення конфлікту. Для цього аналізував багато публікацій про Донбас, у тому числі й ті, що з’являлися у ДНР і ЛНР. Важливо, що у своїй роботі він запропонував план виходу з кризи. Науковці вищої школи високо оцінили роботу Богдана, – хвалиться досягненнями колишнього учня вчитель.
Історичне дослідження допомогло Богданові Галасю здійснити мрію і вступити на навчання на бажану спеціальність Київського національного університету імені Шевченка.
– У мене була мета – вступити саме на спеціальність «Східноєвропейські історичні студії» історичного факультету університету імені Шевченка. Був упевнений, що завдяки моєму дослідженню, моя мрія здійсниться, бо ця робота перемогла у конкурсі Малої академії наук, на всеукраїнському конкурсі «Україна очима дітей». У душі я очікував, що моя праця матиме винагороду, – ділиться співрозмовник «КП».
Такою винагородою для Богдана стала Президентська стипендія. До вересня 2019 року він отримуватиме щомісяця 2600 гривень. Каже, для нього це хороша фінансова підтримка, аби досягати поставлених цілей – вивчати улюблену науку, з якою пов’язує майбутнє.
фото: надане героєм
Богдан Галась нині студент історичного факультету Київського університету імені Шевченка. Але, ще навчаючись у гімназії, два роки працював над обраною темою. Саме з нею двiчi переміг у всеукраїнському конкурсі-захисті науково-дослiдницьких робiт учнів-членiв малої академiї наук у секцiї «Етнологiя». Каже, проблема етносу йому була близькою, бо народився на території, де жили представники багатьох народностей.
– До Кропивницького наша родина переїхала з Іловайська Донецької області у 2014 році уже після трагедії, яка там сталася. У цьому місті пішов у дев’ятий клас звичайної школи, а наступного року перейшов до гімназії, – розповідає Богдан і додає, історією цікавився з дитинства, багато читав і вивчав, тому обрана тема видалася йому цікавою.
Перше своє дослідження історико-етнологічного аналізу конфлікту на сході України розумник називає емоційним.
– Мабуть далося взнаки те, що я сам звідти родом, – пояснює співрозмовник «КП». – Далі працював більш поглиблено й об’єктивно. Допомагав учитель історії Олександр Якимчук. Власне, це він і відкрив у мене потенціал, допомагав із оформленням і презентацією роботи.
Сам наставник згадує про талановитого учня з гордістю. Каже, той прийшов у гімназію у десятий клас і одразу показав, що дуже зацікавлений у вивченні історії.
– Богдан Галась талановитий і наполегливий. Він настільки захопився темою, що чернетку роботи написав за літо, – розповідає Олександр Якимчук і додає, цікаво було працювати з учнем не тільки йому, а й ще одному науковому керівнику – викладачці педуніверситету імені Винниченка Світлані Проскуровій.
– Робота Богдана цікава тим, що він намагався дослідити історичне заселення сходу України і причини виникнення конфлікту. Для цього аналізував багато публікацій про Донбас, у тому числі й ті, що з’являлися у ДНР і ЛНР. Важливо, що у своїй роботі він запропонував план виходу з кризи. Науковці вищої школи високо оцінили роботу Богдана, – хвалиться досягненнями колишнього учня вчитель.
Історичне дослідження допомогло Богданові Галасю здійснити мрію і вступити на навчання на бажану спеціальність Київського національного університету імені Шевченка.
– У мене була мета – вступити саме на спеціальність «Східноєвропейські історичні студії» історичного факультету університету імені Шевченка. Був упевнений, що завдяки моєму дослідженню, моя мрія здійсниться, бо ця робота перемогла у конкурсі Малої академії наук, на всеукраїнському конкурсі «Україна очима дітей». У душі я очікував, що моя праця матиме винагороду, – ділиться співрозмовник «КП».
Такою винагородою для Богдана стала Президентська стипендія. До вересня 2019 року він отримуватиме щомісяця 2600 гривень. Каже, для нього це хороша фінансова підтримка, аби досягати поставлених цілей – вивчати улюблену науку, з якою пов’язує майбутнє.
фото: надане героєм