Андрій Райкович: Транспортні проблеми мають вирішуватися на десятиліття
Ремонт так званого «полтавського мосту», який зараз створює транспортні незручності для жителів Кропивницького, та будівництво нової арки під залізничним мостом по вулиці Миколи Левитського (колишній Колгоспній), яке буде наступним, – частина великого плану зі створення нової дорожньої системи міста. У ній не буде тупикових напрямків, зате з’явиться можливість охопити цілий ряд сьогоднішніх ведмежих кутів маршрутами комунальних тролейбусів та автобусів.
Незручність або катастрофа
Шляхопровід на провулку Об’їзному, він же міст над залізницею між вулицею Полтавською та аеропортом, збудований у 1968-му – цьогоріч йому виповнюється 50. Уже десять років як сплив термін, у який міст мали капітально ремонтувати, та руки до цієї роботи дійшли лише у нинішньої каденції міської влади.
– За багато років будівельні конструкції оголилися. Бетон повідпадав, залізо оголене, ржавіє, втрачається несуча спроможність. Через це можливі аварії, – пояснює міський голова Кропивницького Андрій Райкович. – Зараз це все оновлюватиметься, ремонтуватиметься. Уже повністю відновлений бетон, застосовані сучасні інженерні рішення з безпеки експлуатації мосту. Зробимо дорожнє покриття, тротуарну частину, огорожу, як того вимагає техніка безпеки, адже внизу – залізниця з контактною мережею.
Це поки перша черга. Друга – провулок Об’їзний аж до Далекосхідного кладовища стане транспортним.
– Цю дорогу почнемо ремонтувати наступного року, – анонсує мер. – Вона складна, але маршрутні таксі та комунальні автобуси середнього класу там проїдуть. Вони обслуговуватимуть Велику Балку, яка перестане бути тупиковим мікрорайоном. З Балки можна буде дістатися у місто за 15 хвилин повз Далекосхідне кладовище, по Об’їзному і, будь ласка – автовокзал.
Автономний хід
За словами міського голови, нині на порядку денному не лише згаданий проект із усією сукупністю дорожніх ремонтів і будівництва, а й створення нової якості руху громадського транспорту.
– Ми взяли головний напрямок – розвинути громадський транспорт, привести його до ладу. На це в минулому та нинішньому році витратили колосальні суми. У межах 70 мільйонів витрачається на капітальні ремонти, плюс поточні – біля 100 мільйонів у цілому скеруємо до кінця 2018 року на дороги. 75 мільйонів освоїли в 2017 році, – констатує Андрій Райкович.
Очільник Кропивницького каже, це робиться, аби громадський транспорт забезпечив регулярний і якісний проїзд містян до об’єктів соціальної інфраструктури – амбулаторії, дитячого садка, школи, центру надання соціальних послуг тощо.
У перспективі – до кінця наступного року 50 тролейбусів і 30 автобусів працюватимуть у місті. Але для цього треба якісні дороги і транспортна розв’язка.
– Ми вийшли на фінішну пряму в роботі з Європейським банком реконструкції та розвитку щодо закупівлі 30 нових тролейбусів, – продовжує Андрій Райкович. – До кінця цього року має бути п’ять тролейбусів з автономним ходом, які ми беремо у лізинг. Це вигідніше та набагато швидше, ніж тягти нові дроти та будувати нові підстанції. Один тролейбус із автономним ходом коштує 200 тисяч євро – це приблизно сім мільйонів гривень. А одна підстанція, яких треба п’ять, щоб, наприклад, забезпечити рух електротранспорту по вулиці Яновського, доїхати по Кропивницького і виїхати на Полтавську, коштує мільйон євро. Плюс мідного дроту хтозна скільки.
Нові напрямки
На маршруті, про який іде мова, найближчим часом розпочнуться дорожні роботи. У нинішньому році на це передбачено три мільйони гривень.
– Частина вулиці Кропивницького, що від Полтавської – широка. Її розпочали будувати ще за радянських часів, але знову ж, не вистачило духу. У пострадянський період цю пряму забудували приватними будинками. На превеликий жаль, тепер неможливо зробити рух у три ряди в обох напрямках, але матимемо дорогу шириною сім метрів. Буде двосторонній рух в один ряд. Для цього місце є, – зауважує міський голова Кропивницького.
Дорогу планують зробити для проїзду тільки легкового та громадського транспорту. Для вантажівок вона буде закрита.
– Ми забезпечимо проїзд від третьої поліклініки по вулиці Кропивницького до Полтавської. Пустимо туди якраз маршрут нового бездротового тролейбусу. Він працюватиме від залізничного вокзалу до старого автовокзалу, там він опустить контакти і поїде по вулиці Яновського, потім по Кропивницького до третьої поліклініки і далі. Від Полтавської знову під’єднається до мережі й поїде до нового автовокзалу і, можливо, далі до Лісопаркової, – пояснює Андрій Райкович.
Таку ж семиметрову дорогу закінчують на вулиці Тютюшкіна (колишня Бабушкіна) на Новомиколаївці. Початок будівництва там супроводжувався протестами частини жителів, які побоювалися руйнування власних будинків через можливий рух великовагового транспорту.
– Уже зараз жителі вулиці Тютюшкіна зрозуміли, що не для скотовозів «Ятрані» це зроблено, вони задоволені. Першу чергу закінчили, а від Варшавської до Короленка ще ні – там замінюватимуть водогін. Ще сподіваємося, встигнемо і дорожнє покриття зробити, – уточнює керманич обласного центру.
Паралельно в мікрорайоні капітально ремонтують частину Братиславської, у найближчих планах мерії – капремонт на Краснокутського (колишня Куйбишева), частині Авіаційної, Севастопольській, яка збиратиме дощову воду та відводитиме її в Інгул. Логіці оздоровлення маршрутної системи громадського і не тільки транспорту, за словами міського голови, підпорядкований ще цілий ряд розпочатого та запланованого.
– Для цього і Верхня Пермська, для цього і Гірниче – щоб проїхати через селище по кільцю, для цього і маловисківський напрямок зроблений у бік селища Нового, для цього Лелеківка, для цього вулиця Короленка робиться. Крім того, зараз проектуємо міст, який з’єднуватиме стару Балашівку з Лелеківкою біля старого Лелеківського кладовища. Там є старий міст через русло річки. Наступного року розпочнемо будівництво і в 2020 здамо в експлуатацію. Люди зможуть швидко і вільно зі Старої Балашівки доїхати до лікарні швидкої допомоги, до інших об’єктів і центральної частини міста, – анонсує він.
Андрій Райкович каже, це дасть можливість Старій Балашівці, як і Великій Балці, бути не околицею, тупиковими мікрорайонами, а розбудовуватися, як престижні райони міста. Так само, як і Новомиколаївка, після здачі в експлуатацію цієї дороги, що від початку була скандальною. Ви побачите, і громада підтвердить це, що ціни на нерухомість там суттєво зростуть. Бо цією дорогою піде маршрутне таксі, поїде автобус…
Вже в грудні?
Перші п’ять «бездротових» тролейбусів виготовляють для Кропивницького саме зараз.
– Є завдання відповідним фахівцям попрацювати з постачальниками, щоб раніше закінчити виробництво і забезпечити транспортне сполучення Лісопаркової й інших районів, де зараз зняли електричні лінії. Це актуально, бо капітальний ремонт шляхопроводу на Об’їзному за графіком розтягнуто на три місяці. Якщо така можливість буде, то вони запрацюють ще до Нового року, – сподівається міський голова і додає, зараз тролейбус розвертається на площі Дружби Народів, а тоді від’єднуватиметься від мережі, проїжджатиме шляхопровід – його частина буде постійно відкрита під час ремонту, знову під’єднуватиметься до контактної мережі та їхатиме далі до Лісопаркової.
Довга перспектива
Нарешті відбувся тендер на виконання робіт із реконструкції транспортної арки на колишній Колгоспній, пропускна можливість якої має в результаті зрости мінімум удвічі.
– Є переможець конкурсу, він уже починає, перш за все, переговорні роботи, пов’язані з виготовленням металевих конструкцій – це найголовніше (металеві труби відповідних розмірів і якості виготовляють за межами України, зокрема у Польщі, – авт.). Реконструкція арки розпочнеться вже цього року. 25 мільйонів освоїмо цього року, і ще 25, а може і більше, наступного. Це не нове будівництво на порожньому місці, це роботи, пов’язані з демонтажем і можуть бути непередбачені витрати, – зазначає Андрій Райкович.
Розширення дорожнього полотна заплановане на наступний рік.
– Не менше 80 мільйонів плануємо виділити в 2019-му на ремонти дорожнього покриття. Але в нас головний напрямок – магістральна вулиця Короленка. На це потрібно 35 мільйонів гривень. Це виключно гроші міського бюджету, навіть не з Дорожнього фонду, не кредити, не позики. Транспортні проблеми мають вирішуватися раз і на десять-п’ятнадцять років. Тому зараз така увага і необхідність залучити європейські кошти на придбання тролейбусів. Друга програма пов’язана з реконструкцією системи теплопостачання, її впорядкуванням. Ми бережемо наші фінансово-кредитні ресурси, щоб використати на теплосанацію, повну модернізацію комунального господарства міста в нову систему опалення. Це підготовка до майбутнього комунального простору міста. І це справа не одного місяця, не одного року, – підсумував мер Кропивницького.
текст: Андрій Трубачев
фото: міськрада
Незручність або катастрофа
Шляхопровід на провулку Об’їзному, він же міст над залізницею між вулицею Полтавською та аеропортом, збудований у 1968-му – цьогоріч йому виповнюється 50. Уже десять років як сплив термін, у який міст мали капітально ремонтувати, та руки до цієї роботи дійшли лише у нинішньої каденції міської влади.
– За багато років будівельні конструкції оголилися. Бетон повідпадав, залізо оголене, ржавіє, втрачається несуча спроможність. Через це можливі аварії, – пояснює міський голова Кропивницького Андрій Райкович. – Зараз це все оновлюватиметься, ремонтуватиметься. Уже повністю відновлений бетон, застосовані сучасні інженерні рішення з безпеки експлуатації мосту. Зробимо дорожнє покриття, тротуарну частину, огорожу, як того вимагає техніка безпеки, адже внизу – залізниця з контактною мережею.
Це поки перша черга. Друга – провулок Об’їзний аж до Далекосхідного кладовища стане транспортним.
– Цю дорогу почнемо ремонтувати наступного року, – анонсує мер. – Вона складна, але маршрутні таксі та комунальні автобуси середнього класу там проїдуть. Вони обслуговуватимуть Велику Балку, яка перестане бути тупиковим мікрорайоном. З Балки можна буде дістатися у місто за 15 хвилин повз Далекосхідне кладовище, по Об’їзному і, будь ласка – автовокзал.
Автономний хід
За словами міського голови, нині на порядку денному не лише згаданий проект із усією сукупністю дорожніх ремонтів і будівництва, а й створення нової якості руху громадського транспорту.
– Ми взяли головний напрямок – розвинути громадський транспорт, привести його до ладу. На це в минулому та нинішньому році витратили колосальні суми. У межах 70 мільйонів витрачається на капітальні ремонти, плюс поточні – біля 100 мільйонів у цілому скеруємо до кінця 2018 року на дороги. 75 мільйонів освоїли в 2017 році, – констатує Андрій Райкович.
Очільник Кропивницького каже, це робиться, аби громадський транспорт забезпечив регулярний і якісний проїзд містян до об’єктів соціальної інфраструктури – амбулаторії, дитячого садка, школи, центру надання соціальних послуг тощо.
У перспективі – до кінця наступного року 50 тролейбусів і 30 автобусів працюватимуть у місті. Але для цього треба якісні дороги і транспортна розв’язка.
– Ми вийшли на фінішну пряму в роботі з Європейським банком реконструкції та розвитку щодо закупівлі 30 нових тролейбусів, – продовжує Андрій Райкович. – До кінця цього року має бути п’ять тролейбусів з автономним ходом, які ми беремо у лізинг. Це вигідніше та набагато швидше, ніж тягти нові дроти та будувати нові підстанції. Один тролейбус із автономним ходом коштує 200 тисяч євро – це приблизно сім мільйонів гривень. А одна підстанція, яких треба п’ять, щоб, наприклад, забезпечити рух електротранспорту по вулиці Яновського, доїхати по Кропивницького і виїхати на Полтавську, коштує мільйон євро. Плюс мідного дроту хтозна скільки.
Нові напрямки
На маршруті, про який іде мова, найближчим часом розпочнуться дорожні роботи. У нинішньому році на це передбачено три мільйони гривень.
– Частина вулиці Кропивницького, що від Полтавської – широка. Її розпочали будувати ще за радянських часів, але знову ж, не вистачило духу. У пострадянський період цю пряму забудували приватними будинками. На превеликий жаль, тепер неможливо зробити рух у три ряди в обох напрямках, але матимемо дорогу шириною сім метрів. Буде двосторонній рух в один ряд. Для цього місце є, – зауважує міський голова Кропивницького.
Дорогу планують зробити для проїзду тільки легкового та громадського транспорту. Для вантажівок вона буде закрита.
– Ми забезпечимо проїзд від третьої поліклініки по вулиці Кропивницького до Полтавської. Пустимо туди якраз маршрут нового бездротового тролейбусу. Він працюватиме від залізничного вокзалу до старого автовокзалу, там він опустить контакти і поїде по вулиці Яновського, потім по Кропивницького до третьої поліклініки і далі. Від Полтавської знову під’єднається до мережі й поїде до нового автовокзалу і, можливо, далі до Лісопаркової, – пояснює Андрій Райкович.
Таку ж семиметрову дорогу закінчують на вулиці Тютюшкіна (колишня Бабушкіна) на Новомиколаївці. Початок будівництва там супроводжувався протестами частини жителів, які побоювалися руйнування власних будинків через можливий рух великовагового транспорту.
– Уже зараз жителі вулиці Тютюшкіна зрозуміли, що не для скотовозів «Ятрані» це зроблено, вони задоволені. Першу чергу закінчили, а від Варшавської до Короленка ще ні – там замінюватимуть водогін. Ще сподіваємося, встигнемо і дорожнє покриття зробити, – уточнює керманич обласного центру.
Паралельно в мікрорайоні капітально ремонтують частину Братиславської, у найближчих планах мерії – капремонт на Краснокутського (колишня Куйбишева), частині Авіаційної, Севастопольській, яка збиратиме дощову воду та відводитиме її в Інгул. Логіці оздоровлення маршрутної системи громадського і не тільки транспорту, за словами міського голови, підпорядкований ще цілий ряд розпочатого та запланованого.
– Для цього і Верхня Пермська, для цього і Гірниче – щоб проїхати через селище по кільцю, для цього і маловисківський напрямок зроблений у бік селища Нового, для цього Лелеківка, для цього вулиця Короленка робиться. Крім того, зараз проектуємо міст, який з’єднуватиме стару Балашівку з Лелеківкою біля старого Лелеківського кладовища. Там є старий міст через русло річки. Наступного року розпочнемо будівництво і в 2020 здамо в експлуатацію. Люди зможуть швидко і вільно зі Старої Балашівки доїхати до лікарні швидкої допомоги, до інших об’єктів і центральної частини міста, – анонсує він.
Андрій Райкович каже, це дасть можливість Старій Балашівці, як і Великій Балці, бути не околицею, тупиковими мікрорайонами, а розбудовуватися, як престижні райони міста. Так само, як і Новомиколаївка, після здачі в експлуатацію цієї дороги, що від початку була скандальною. Ви побачите, і громада підтвердить це, що ціни на нерухомість там суттєво зростуть. Бо цією дорогою піде маршрутне таксі, поїде автобус…
Вже в грудні?
Перші п’ять «бездротових» тролейбусів виготовляють для Кропивницького саме зараз.
– Є завдання відповідним фахівцям попрацювати з постачальниками, щоб раніше закінчити виробництво і забезпечити транспортне сполучення Лісопаркової й інших районів, де зараз зняли електричні лінії. Це актуально, бо капітальний ремонт шляхопроводу на Об’їзному за графіком розтягнуто на три місяці. Якщо така можливість буде, то вони запрацюють ще до Нового року, – сподівається міський голова і додає, зараз тролейбус розвертається на площі Дружби Народів, а тоді від’єднуватиметься від мережі, проїжджатиме шляхопровід – його частина буде постійно відкрита під час ремонту, знову під’єднуватиметься до контактної мережі та їхатиме далі до Лісопаркової.
Довга перспектива
Нарешті відбувся тендер на виконання робіт із реконструкції транспортної арки на колишній Колгоспній, пропускна можливість якої має в результаті зрости мінімум удвічі.
– Є переможець конкурсу, він уже починає, перш за все, переговорні роботи, пов’язані з виготовленням металевих конструкцій – це найголовніше (металеві труби відповідних розмірів і якості виготовляють за межами України, зокрема у Польщі, – авт.). Реконструкція арки розпочнеться вже цього року. 25 мільйонів освоїмо цього року, і ще 25, а може і більше, наступного. Це не нове будівництво на порожньому місці, це роботи, пов’язані з демонтажем і можуть бути непередбачені витрати, – зазначає Андрій Райкович.
Розширення дорожнього полотна заплановане на наступний рік.
– Не менше 80 мільйонів плануємо виділити в 2019-му на ремонти дорожнього покриття. Але в нас головний напрямок – магістральна вулиця Короленка. На це потрібно 35 мільйонів гривень. Це виключно гроші міського бюджету, навіть не з Дорожнього фонду, не кредити, не позики. Транспортні проблеми мають вирішуватися раз і на десять-п’ятнадцять років. Тому зараз така увага і необхідність залучити європейські кошти на придбання тролейбусів. Друга програма пов’язана з реконструкцією системи теплопостачання, її впорядкуванням. Ми бережемо наші фінансово-кредитні ресурси, щоб використати на теплосанацію, повну модернізацію комунального господарства міста в нову систему опалення. Це підготовка до майбутнього комунального простору міста. І це справа не одного місяця, не одного року, – підсумував мер Кропивницького.
текст: Андрій Трубачев
фото: міськрада