#БудьВидимим: У Кіровограді нічні пішоходи стануть більш помітними для водіїв

, Олена Сідорова

04084В обласному центрі пішоходів і велосипедистів зроблять видимими для водіїв. На це активісти місцевої Агенції сталого розвитку «Хмарочос» спільно з патрульними отримали близько 90 тисяч гривень. Вони придбають п’ять тисяч світловідбиваючих елементів і розповсюдять їх між найбільш уразливими групами пішоходів, а також протягом трьох місяців просуватимуть безпекову культуру у школах – розповідатимуть, як за допомогою простих інструментів убезпечити себе на дорогах і таким чином уникнути участі в аваріях. Презентували проект у CBN:Центральноукраїнському бюро новин.

Вперше область отримає стільки коштів на яскравість пішоходів

Проект отримав підтримку у другій хвилі фінансування Інноваційним Фондом із питань взаємодії поліції з громадою. Повна назва проекту – #BeVisible/БудьВидимим». Це комплексна програма підвищення рівня безпеки пішоходів із використанням світловідбиваючих елементів. Діятиме проект у місті протягом трьох місяців.

– Усього на фінансування цього фонду подали 230 проектних пропозицій, підтримали лише 28, із яких – і наш проект, – зазначає директор Агенції сталого розвитку «Хмарочос» Ірина Ткаченко. – Ця тема дуже актуа­­льна і важлива для нашого міста.

Автор проекту – колишній пат­­рульний Сергій Ткаченко, який із власного досвіду знає, як покращити безпеку на дорогах.

Сумна статистика

З початку 2018 року в області сталося більше двох десятків аварій, внаслідок яких відбувся наїзд на пішоходів. У ДТП постраждало восьмеро дітей, озвучила статистику заступниця начальника патрульної поліції області Марія Журавель. В Україні – 11 тисяч велосипедистів і пішоходів потрапили під колеса торік.

У темну пору доби при швидкос­­ті 60 кілометрів на годину за сприятливих погодних умов водій встигне загальмувати за 20 метрів. На мокрому асфальті гальмівний шлях збільшується до 30 метрів. На обледенілій дорозі – 140 метрів.

– Якщо пішохід у вечірній час одягнений у темний одяг, він узагалі невидимий! – наголошує патрульна. – Навіть на сухому асфальті водій не зможе вчасно помітити і загальмувати. Синій одяг – видимість пішохода – за 17 метрів. Червоний – за 24 метри, жовтий – за 37 метрів, а в білому пішохід видимий за 55 метрів.

Світловідбиваючі елементи в рази збільшують видимість людини, а відтак – зменшують рівень травматизму на дорогах.

– Зі світловідбиваючими елементами видимість пішохода – аж 130 метрів! І це при ближньому світлі фар! При дальньому – до чотирьох сотень метрів. Часто відповідальність покладається на водія, але певний її відсоток лежить і на пішоходах, – констатує Марія Журавель.

Найперша увага – школярам

Автори проекту мають на меті насамперед зменшити кількість аварій за участі вразливих категорій пішоходів – дітей, людей із інвалідністю, батьків із дитячими візками, а також велосипедистів і спортсменів, які люблять займатися бігом увечері. Серед цих категорій розповсюдять п’ять тисяч світловідбиваючих систем захисту.

– В Естонії навіть у світлий період доби люди носять такі елементи, – розповідає Ірина Ткаченко. – І там діє штраф у межах 40 євро, якщо дитина не має світловідбивного елемента. Тобто там на державному рівні на випередження подбали, щоб зменшити кількість дорожньо-транспортних пригод за участі пішоходів. Те саме відбувається і в Білорусі. У Фінляндії рефлектор визнали винаходом сторіччя. А в Україні через відсутність у пішохода флікера не штрафують, оскільки це не передбачено законодавством.

У рамках проекту його розробники також проведуть майстерні з виготовлення флікерів і світловідбивних елементів, серію вуличних заходів, зокрема сутінковий велопробіг, а також – створюватимуть просвітницькі ролики і онлайн-карту безпечного міста для громади.

– На карту ми нанесемо проб­­лемні місця, перехрестя і локації на дорогах, де найчастіше відбува­­ються аварії. Також пропишемо, як цих проблем можна уникнути. Таким чином ми отримаємо картографічну візуалізацію, аби громадяни були більш обізнані і обережні на вулицях, – додає Ірина Ткаченко.

В обласному центрі навчається 40 тисяч дітей, наголошує автор проекту Сергій Ткаченко. Багато школярів під час навчального року повертаються додому вже у сутінках або у вечірній час доби.

– Через маленький зріст водіям важче помітити дитину на переході, особливо коли поряд є декоративні насадження, погане освітлення або темний одяг, – пояснює автор проекту. – Аби вирішити цю проблему, відповідальні батьки мають зробити усе, щоб дитина стала більш видимою – купити брелоки, браслети, наліпки, нашивки, жилети яскравого флюоресцентного кольору і слідкувати, щоб діти це носили. Завдяки таким дешевим, але дієвим інструментам, можна врятувати життя.

У рамках проекту надаватимуть перевагу учням початкових класів, а також школярам, чиї навчальні заклади знаходяться поблизу інтенсивного автомобільного руху.

– Левова частка фінансування, яке ми отримали на реалізацію проекту, піде на придбання світловідбивних елементів. У першу чергу ми хочемо їх поширити між учнівською молоддю, дітьми молодших класів, вихованцями дитячих садків. Але в нашому місті дітей значно більше. Тож хочемо на прикладі невеликої кількості поширених елементів показати, що така поведінкова модель має стати звичкою, – наголошує Сергій Ткаченко. – Варто працювати на випередження, а не з тими наслідками для життя і здоров’я, які трапляються після аварій. Хочемо, щоб використання цих елементів стало модним і було в тренді у нашому місті. Треба рухатися локальними кроками до глобальних змін.

 

фото: Григорій Зуб, CBN

e-max.it: your social media marketing partner