#БудьВидимим: У Кіровограді нічні пішоходи стануть більш помітними для водіїв
В обласному центрі пішоходів і велосипедистів зроблять видимими для водіїв. На це активісти місцевої Агенції сталого розвитку «Хмарочос» спільно з патрульними отримали близько 90 тисяч гривень. Вони придбають п’ять тисяч світловідбиваючих елементів і розповсюдять їх між найбільш уразливими групами пішоходів, а також протягом трьох місяців просуватимуть безпекову культуру у школах – розповідатимуть, як за допомогою простих інструментів убезпечити себе на дорогах і таким чином уникнути участі в аваріях. Презентували проект у CBN:Центральноукраїнському бюро новин.
Вперше область отримає стільки коштів на яскравість пішоходів
Проект отримав підтримку у другій хвилі фінансування Інноваційним Фондом із питань взаємодії поліції з громадою. Повна назва проекту – #BeVisible/БудьВидимим». Це комплексна програма підвищення рівня безпеки пішоходів із використанням світловідбиваючих елементів. Діятиме проект у місті протягом трьох місяців.
– Усього на фінансування цього фонду подали 230 проектних пропозицій, підтримали лише 28, із яких – і наш проект, – зазначає директор Агенції сталого розвитку «Хмарочос» Ірина Ткаченко. – Ця тема дуже актуальна і важлива для нашого міста.
Автор проекту – колишній патрульний Сергій Ткаченко, який із власного досвіду знає, як покращити безпеку на дорогах.
Сумна статистика
З початку 2018 року в області сталося більше двох десятків аварій, внаслідок яких відбувся наїзд на пішоходів. У ДТП постраждало восьмеро дітей, озвучила статистику заступниця начальника патрульної поліції області Марія Журавель. В Україні – 11 тисяч велосипедистів і пішоходів потрапили під колеса торік.
У темну пору доби при швидкості 60 кілометрів на годину за сприятливих погодних умов водій встигне загальмувати за 20 метрів. На мокрому асфальті гальмівний шлях збільшується до 30 метрів. На обледенілій дорозі – 140 метрів.
– Якщо пішохід у вечірній час одягнений у темний одяг, він узагалі невидимий! – наголошує патрульна. – Навіть на сухому асфальті водій не зможе вчасно помітити і загальмувати. Синій одяг – видимість пішохода – за 17 метрів. Червоний – за 24 метри, жовтий – за 37 метрів, а в білому пішохід видимий за 55 метрів.
Світловідбиваючі елементи в рази збільшують видимість людини, а відтак – зменшують рівень травматизму на дорогах.
– Зі світловідбиваючими елементами видимість пішохода – аж 130 метрів! І це при ближньому світлі фар! При дальньому – до чотирьох сотень метрів. Часто відповідальність покладається на водія, але певний її відсоток лежить і на пішоходах, – констатує Марія Журавель.
Найперша увага – школярам
Автори проекту мають на меті насамперед зменшити кількість аварій за участі вразливих категорій пішоходів – дітей, людей із інвалідністю, батьків із дитячими візками, а також велосипедистів і спортсменів, які люблять займатися бігом увечері. Серед цих категорій розповсюдять п’ять тисяч світловідбиваючих систем захисту.
– В Естонії навіть у світлий період доби люди носять такі елементи, – розповідає Ірина Ткаченко. – І там діє штраф у межах 40 євро, якщо дитина не має світловідбивного елемента. Тобто там на державному рівні на випередження подбали, щоб зменшити кількість дорожньо-транспортних пригод за участі пішоходів. Те саме відбувається і в Білорусі. У Фінляндії рефлектор визнали винаходом сторіччя. А в Україні через відсутність у пішохода флікера не штрафують, оскільки це не передбачено законодавством.
У рамках проекту його розробники також проведуть майстерні з виготовлення флікерів і світловідбивних елементів, серію вуличних заходів, зокрема сутінковий велопробіг, а також – створюватимуть просвітницькі ролики і онлайн-карту безпечного міста для громади.
– На карту ми нанесемо проблемні місця, перехрестя і локації на дорогах, де найчастіше відбуваються аварії. Також пропишемо, як цих проблем можна уникнути. Таким чином ми отримаємо картографічну візуалізацію, аби громадяни були більш обізнані і обережні на вулицях, – додає Ірина Ткаченко.
В обласному центрі навчається 40 тисяч дітей, наголошує автор проекту Сергій Ткаченко. Багато школярів під час навчального року повертаються додому вже у сутінках або у вечірній час доби.
– Через маленький зріст водіям важче помітити дитину на переході, особливо коли поряд є декоративні насадження, погане освітлення або темний одяг, – пояснює автор проекту. – Аби вирішити цю проблему, відповідальні батьки мають зробити усе, щоб дитина стала більш видимою – купити брелоки, браслети, наліпки, нашивки, жилети яскравого флюоресцентного кольору і слідкувати, щоб діти це носили. Завдяки таким дешевим, але дієвим інструментам, можна врятувати життя.
У рамках проекту надаватимуть перевагу учням початкових класів, а також школярам, чиї навчальні заклади знаходяться поблизу інтенсивного автомобільного руху.
– Левова частка фінансування, яке ми отримали на реалізацію проекту, піде на придбання світловідбивних елементів. У першу чергу ми хочемо їх поширити між учнівською молоддю, дітьми молодших класів, вихованцями дитячих садків. Але в нашому місті дітей значно більше. Тож хочемо на прикладі невеликої кількості поширених елементів показати, що така поведінкова модель має стати звичкою, – наголошує Сергій Ткаченко. – Варто працювати на випередження, а не з тими наслідками для життя і здоров’я, які трапляються після аварій. Хочемо, щоб використання цих елементів стало модним і було в тренді у нашому місті. Треба рухатися локальними кроками до глобальних змін.
фото: Григорій Зуб, CBN