Безпечні вулиці: в області пропонують освітлити «зебри»

, Олена Сідорова

03365На Кіровоградщині підприємці пропонують освітлити пішохідні переходи сонячними світлодіодними світильниками. Втім аби це зробити, «зебри» мають, принаймні, бути. Два роки тому, після того, як через відсутність розмітки на пішохідному переході збили жінку, «КП» провела флешмоб – намалювала крейдою два пішохідних переходи прямо перед міськрадою. Таким чином медійники вимагали від влади звернути увагу на відсутність «зебр», і виправити становище. Проте особливих змін з того часу не відбулося. Стерті переходи і нині переважають над намальованими. І це попри те, що посадовці божилися відреагувати! Як зробити життя пішоходів безпечнішим і яку роботу вже вдалося провести – з’ясовувала «КП».

Які новації пропонують підприємці?

Система освітлення пішохідного переходу на сонячній батареї – одна з інновацій підвищення безпеки на дорогах. Таке обладнання виробляє олександрійська компанія. У рамках свого проекту TSL «Освітлені та безпечні вулиці» підприємство уже обладнало три пішохідні переходи в самій Олександрії та Олександрійському районі.

– Першим, хто підтримав ініціа­тиву втілити на Кіровоградщині освітлені переходи, – начальник Служби автомобільних доріг в області Вадим Коюденко. На їхнє замовлення ми підготували проект із освітлення пішохідних переходів на реконструйованому мосту в Олександрії, – розповідає керівник проекту «Освітлені та безпечні вулиці» Анатолій Чуприна.

Замовляти послуги можуть територіальні громади, дорожні служби, власники парковок, заправок, кафе, підприємств і приватних господарств, які піклуються про безпеку пішоходів біля своїх територій.

– Ми надаємо весь пакет документів, необхідний для встановлення і запуску в роботу об’єкту, забезпечуємо післягарантійне обслуговування, – додає співрозмовник «КП».

Вартість освітлення переходу, зазначає він, залежить від того, яким буде освітлення – мережеве чи автономне.

– Якщо встановити на переході одну світлову точку автономного вуличного освітлення (на сонячних батареях – «КП»), це коштуватиме 30 тисяч гривень (28 тисяч гривень вартість обладнання, решта – установка, доставка і запуск у роботу). Мережеве освітлення поділяється на дві категорії – можемо монтувати на бетонну опору чи на металеву. В останньому випадку буде більше естетики, але обійдеться дорожче. Коштуватиме 16 тисяч гривень разом із установкою. Вартість залежить від кількості модулів. Тому наші техніки виїжджають на об’єкт, враховують пропозиції замовника і спільно вирішуємо, що і в якій кількості встановити, – продовжує Анатолій Чуприна.

 

0336203361

Освітлені переходи підвищують безпеку

Встановлювати таке освітлення пропонують перш за все на переходах, де є найбільший потік пішоходів, особливо дітей, і на «вбивчих» перехрестях. Led-світильники вмикаються з настанням темряви. Найкраще концентрує увагу водіїв червона розмітка і мерехтливий знак пішохідного переходу.

– Знак «Пішохідний перехід» цілодобово знаходиться в мерехтливому режимі і його видно з відстані майже кілометр, – наголошує Анатолій Чуприна. – Світлодіоди, якими оснащений знак, не засліплюють водія. Таким чином, у власника авто достатньо часу, аби уповільнити рух і обережно проїхати пішохідний перехід. Ми постійно займаємося пропагандою безпечних переходів, але це робити досить важко у зв’язку з ментальністю нашого суспільства. Маємо величезну надію і бажання розвиватися у цьому напрямку на Кіровоградщині.

Як зазначив «КП» начальник Служби автомобільних доріг у Кіровоградській області Вадим Коюденко, безпека руху на дорогах області – один із пріоритетних напрямків роботи.

– На найбільш потенційно аварійних переходах ми облаштовуємо дорожні знаки, що блимають і вдень, і вночі, наносимо яскраву двокольорову розмітку та встановлюємо автономне освітлення – тобто ліхтарі живляться від сонячної енергії, – говорить Вадим Коюденко. – Саме тому в Олександрії на ділянці з малопомітним для водіїв пішохідним переходом встановили такі додаткові заходи безпеки. Тепер перехрестя вулиці 6 Грудня й дороги у приватний сектор селища Олександрійське стало безпечним.

Посадовець констатує, торік в області встановили шість мерехтливих знаків і понад два десятки ліхтарів. У планах – нанесення чотирьох двокольорових переходів у селищі Знам’янка Друга та селі Суботці.

Перші «зебри» з катафотами

Кілька днів тому в обласному центрі з’явилося два пішохідних переходи, обладнані світловідбиваючими катафотами. Такими пристроями облаштували переходи на проспекті Винниченка і по вулиці Соборній.

Як зазначає заступниця начальника міського управління житлово-комунального господарства Юлія Яндович, таким чином рух на цих ділянках стане безпечнішим, адже катафоти відбивають світло фар і тому водії можуть завчасно зреагувати.

– Вартість одного катафота разом зі встановленням становить 600 гривень. Кількість катафотів залежить від ширини дороги. Розглядаємо варіанти облаштування таким чином переходів на інших вулицях, – каже вона.

Чиновниця переконує, влада нині працює і над нанесенням розмітки, в тому числі пішохідних переходів. На це в місті передбачено три мільйони гривень. Робота почалася у квітні. У серпні, перед початком навчального року, поблизу навчальних закладів розмітку наноситимуть активніше. Пластикова розмітка служить довше.

Працюють, наголошує Юлія Яндович, і над освітленням пішохідних переходів. Такий перехід минулого року встановили на аварійно небезпечній ділянці на Бобринецькому шляху. Робота у цьому напрямку продовжується.

– Освітлення на сонячних батареях – прекрасний варіант для сільської місцевості, де немає можливості підключення до електричної мережі. У містах, де є ця можливість, сонячні панелі – дорого. Тому ми розглядаємо інші формати – на опорах встановлюємо знаки зі світлодіодною підсвіткою, – пояснює заступниця начальника міського управління житлово-комунального господарства.

 

0336303364


«Розумні» переходи за кордоном

Закордоном інновації впроваджують не лише в будівництві доріг, а й приділяють велику увагу безпеці на них. Наприк­лад, корейський дизайнер Ханьюн Лі винайшов унікальні голографічні світлофори. Щой­но світлофор спалахує жовтим, між пішохідним переходом та автомобілем виникає голографічна стіна. Як тільки колір змінюється на червоний, на голограмі з’являються величезні рухомі фігурки людей. Якщо світлофор дозволяє їхати – голограма зникає.

Британці створили пішохідний перехід, який «малюється» в реа­льному часі, а також з’являються стоп-лінії і покажчики для водіїв, які підказують, коли потрібно знизити швидкість і зупинитися. Перший такий перехід встановили в Лондоні. Система може бути запрограмована так, що працюватиме тільки тоді, коли помітить пішохода.

Також за кордоном освітлення встановлюють таким чином, щоб пішохода було видно і на тротуарі, тобто поза межами переходу.

Крім того, опори і світильники там можуть розфарбовувати у жовто-чорну смужку, щоб вони виділялися і вдень.

 

фото: ілюстрація та Служба автодоріг області

e-max.it: your social media marketing partner