Лікарі про підписання декларацій: Спеціаліста краще обирати поближче до місця проживання

, Наталка Маринець

02716З першими днями квітня у рамках медичної реформи стартувала програма «Лікар для кожної сім’ї». Відтак, кожна родина має укласти угоду зі спеціалістом первинної ланки, який стане головним оператором сімейного здоров’я.

З початку місяця декларації з лікарями підписали вже близько 13 тисяч українців. Власне, такий наплив охочих майже «поклав» комп’ютерну систему. У Кіровограді до активного наступу декларантів готуються з 16 квітня. Втім і нині можна підписати договір із обраним лікарем. Як це відбувається, – від і до – тестувала «КП». Для експерименту обрала три міські поліклініки – №1, №3 і №5.

Сама процедура, якщо людина вже визначилася з лікарем і комп’ютерна система працюватиме без збоїв, займе близько десяти хвилин. За умовами реформи, пацієнт може обрати лікаря з будь-якого закладу первинної ланки, втім самі медики радять – краще підписувати декларації зі спеціалістами, які працюють на дільницях найближчих до місця проживання.

– Аби підписати декларацію, достатньо мати з собою паспорт, ідентифікаційний код і мобільний телефон, – пояснюють одразу в реєстратурі міської поліклініки №5. – На якій дільниці ви обслуговуєтеся? Не маєте міської прописки? Не важливо. Ви вже обрали лікаря, з яким хочете укласти угоду?

Після слів журналіста «КП», що з лікарем ще не визначилися і адреса – Велика Перспективна, радять обрати спеціаліста з іншого закладу – ближчого до місця проживання.

– У вас ще є час, аби обрати лікаря. Ця програма не має кінцевої дати. А чому ви звернулися до нашої поліклініки? На виклик хто прийде? На виклик до вас ніхто ж не прийде. Ви підходьте до того, до кого хочете, але краще підписувати з тими, хто поруч. Вам краще іншу поліклініку обрати, ближчу до вашого місця проживання. Наприклад, третю, на Шевченка, – переконують у реєстратурі.

У міській поліклініці №1 зауважують, через технічні збої декларації зможуть підписувати лише з 16 квітня.

– Підписати декларацію з лікарем можна буде з 16 квітня, через деякі технічні умови зараз цього зробити не можемо. Якщо у вас немісцева прописка, питання вирішуватимете безпосередньо з лікарем. З собою вам треба мати паспорт, код, ну, і мобільний телефон. Приходьте за два тижні, – відповіли «КП» у медзакладі.

 

02718

У поліклініці №3 обласного центру угоду погодилися підписати одразу.

– Люди знають своїх лікарів, тому частіше пропонують укласти декларацію з тими, у кого вже обслуговуються. Якщо пацієнт не хоче цього лікаря, він має право сам визначитися до кого хоче. Ми не можемо пацієнту наполягати «оберіть саме цього лікаря», або «йдіть у кабінет 212 чи 213, там вас уже чекає класний новий лікар і все буде доб­ре». Людина сама визначається. Але от за перші дні ми бачимо, що підписувати угоди приходять ті пацієнти і з тими лікарями, у яких вони вже обслуговуються, – пояснює начмед третьої поліклініки Сергій Радько.

– Зараз ми у тестовому режимі підписуємо декларації. Самі навчаємося, навчаємо наших лікарів. Щоправда, програма дещо гальмує. Розумієте, з усієї України зайшли в систему і одночасно почали вносити дані пацієнтів. Зрозуміло, сервер підвисає. Тому, щоб не було ажіотажу, великого скупчення і люди не чекали по кілька годин, поки їх зареєструють, повноцінно плануємо запустити цю програму з 16 квітня. Зараз по кілька пацієнтів вносимо у базу, якщо люди звертаються, – продовжує лікар.

Сергій Радько пояснює, пацієнт може обрати будь-якого лікаря первинної ланки для себе і своєї сім’ї, але краще, коли той знаходитиметься географічно близько.

– За реформою – можна обрати лікаря з будь-якої дільниці і він вам не відмовить, але ми радимо ближче до місця проживання. Це для зручності пацієнта. Якщо, наприклад, пацієнт із вулиці Волкова буде з температурою під 39, чи зможе він до мене звернутися у будь-який момент? Зможе, я-то поїду на виклик, але поки їхатиму на інший кінець міста, тут на мене чекатимуть пацієнти. Поки я поїду одного полікую, інші чекатимуть, а вони без мене ніяк – ніхто їх не прий­ме, – біткається медик.

Саме за таким принципом вчинила пенсіонерка Тамара Самойленко. Вона підписала декларацію з дільничним лікарем, у якої обслуговується близько трьох десятків років.

– Проживаю на Михайлівській. Вирішила укласти угоду з Тетяною Іванівною, бо вона людина дуже кваліфікована, добросердечна, доброзичлива, завжди йде назустріч. Років 30 у цього лікаря обслуговуюся. І чоловік також угоду хоче підписати саме з нею. І дітям своїм її рекомендую, хоча вони живуть на Полтавській. Але це не так уже й далеко. Я їй довіряю і рекомендуватиму іншим, – зізнається «КП» 66-річна жінка.

«КП» саме стала свідком підписання декларації між пацієнтом – Тамарою Самойленко і лікарем загальної практики – Тетяною Шевчук.

– Ось у мене є пацієнт... Зараз ми її зареєструємо, внесемо дані, – каже Тетяна Шевчук.

02717У цей момент медсестра вносить у базу персональні дані про пацієнта, інформацію про лікаря, з яким укладають угоду, про медичний заклад. Далі на мобільний телефон приходить повідомлення з кодом підтвердження.

Після цього роздруковують два екземпляри декларації, пацієнт усе перевіряє, дає згоду на обробку персональних даних і тоді підписує вже саму декларацію. Наступний крок – реєстрація пацієнта у системі. На один номер телефону можна зареєструвати двох осіб. Тамара Самойленко вписує свого чоловіка.

Уся процедура займає 10-15 хвилин.

Із лікарем Тетяною Шевчук за добу декларацію підписали майже півтора десятка пацієнтів. У такій реформі лікар бачить більше плюсів, ніж мінусів.

– Працюю у цьому закладі вже 36 років. Зі мною підписали угоди 14 осіб. Може й більше було б, бо бажаючі є, але мали місце технічні проблеми – у перший день узагалі не можливо було зайти в програму. Вчора (3 квітня – «КП») аж після 15:00 години змог­ли вносити дані, – ділиться співрозмовниця «КП». – Трошки мене бентежить, що можуть бути пацієнти з усіх територій, не залежно від місця прописки. Це буде складно в обслуговуванні... За своїм фахом я можу набрати 1800 пацієнтів. Але, якщо будуть люди віком за 65, то таку кількість пацієнтів буде складно обійти. У молодих – менше хвороб, а от у людей похилого віку вже збирається певний букет захворювань. Приходять частіше, навантаження більше. А плюси реформи – у нас зараз дуже багато людей обслуговуються, які не приписані до нашої дільниці. За них ми не отримуємо кошти, але і відмовити у наданні допомоги не можемо. Тепер це буде оплачуватися (державою – «КП»), – каже лікар.

 

Фото: Наталка Маринець

e-max.it: your social media marketing partner