У Гайворон повернули ретро-паровоз, який не витримав закарпатського навантаження
Ретро-паровоз ГР-280, який довгий час знаходився у Гайвороні, а нещодавно поїхав на Закарпаття, щоб відроджувати туризм, кілька днів тому повернули додому.
Легендарну «кукушку» Гайворон віддав Закарпаттю у серпні цього року. Там запускали пілотний туристичний маршрут для відновлення Боржавської вузькоколійної залізниці.
За проектом, паровоз мав два рази на день тягти вузькоколійкою три пасажирські вагони і один вантажний – для велосипедів. Дорогою туристи мали розглядати закарпатські краєвиди, а також зупинятися на дегустацію домашніх сирів і вин.
Втім до кінця пілотного проекту паровоз, який не звик до великого навантаження в силу поважного віку, відмовився працювати. Вже у перші дні поїздок він отримав пошкодження, оскільки колія була нерозчищена від бур’янів – на колісних парах лишалася трава і грунт.
– На Кіровоградщині паровоз їздив лише зрідка й на короткі відстані. У нашій області йому довелося попрацювати набагато інтенсивніше, в результаті чого старий механізм дав збій. Ми вже замовили запчастини, які необхідно замінити, й очікуємо на доставку, – зазначив очільник Закарпаття Геннадій Москаль і додав, що потяг зробив справжній фурор у туристичній галузі.
Повернувся ретро-потяг у Гайворон виснаженим і вимученим. Доставили його на спеціальній платформі. У паровоза проблеми з паровим котлом та іншими агрегатами.
– Видно, що він «постраждав». Сказати, що геть поламаний, то не можна, але заїжджений точно, – розповідає міський голова Гайворона Роман Волуйко. – Відновлюватимуть паровоз своїми силами працівники залізниці в Гайвороні. Після того, як ми його «підлікуємо», плануємо розвивати туризм у своєму районі, на рідній для паровоза вузькоколійці. У нас є для цього всі можливості і цікаві об’єкти, які можна показати туристам. Його можна пускати по маленькому маршруту протяжністю кілометрів десять. Таких, як цей потяг, – одиниці. Тому його треба зберегти і пишатися ним.
Нагадаємо, паровоз ГР-280 для вузькоколійки – один із кількох на всю Україну, що є на ходу. На Кіровоградщині потяг використовували здебільшого для зйомок кіно і фотопленерів. У 2015 році у Гайворон приїжджала і покаталася на ГР-280 делегація з-за кордону, яку очолював австралійський інженер Вольфрам Венделін, який мріє не просто зберегти українські вузькоколійки, а й дати їм нове життя.
За словами Романа Волуйка, «кукушка» – не єдина, чим може похвалитися Гайворон. У місті є елітна дрезина (транспортний засіб на залізничному ходу для інспекторських поїздок, перевезення службового персоналу, матеріалів – «КП»), виготовлена на основі автомобіля ЗіМ, який зовні нагадує «Волгу». Тут вона служить транспортом для залізничників, які займаються технічним обслуговуванням залізничних колій.
фото: міська рада
Легендарну «кукушку» Гайворон віддав Закарпаттю у серпні цього року. Там запускали пілотний туристичний маршрут для відновлення Боржавської вузькоколійної залізниці.
За проектом, паровоз мав два рази на день тягти вузькоколійкою три пасажирські вагони і один вантажний – для велосипедів. Дорогою туристи мали розглядати закарпатські краєвиди, а також зупинятися на дегустацію домашніх сирів і вин.
Втім до кінця пілотного проекту паровоз, який не звик до великого навантаження в силу поважного віку, відмовився працювати. Вже у перші дні поїздок він отримав пошкодження, оскільки колія була нерозчищена від бур’янів – на колісних парах лишалася трава і грунт.
– На Кіровоградщині паровоз їздив лише зрідка й на короткі відстані. У нашій області йому довелося попрацювати набагато інтенсивніше, в результаті чого старий механізм дав збій. Ми вже замовили запчастини, які необхідно замінити, й очікуємо на доставку, – зазначив очільник Закарпаття Геннадій Москаль і додав, що потяг зробив справжній фурор у туристичній галузі.
Повернувся ретро-потяг у Гайворон виснаженим і вимученим. Доставили його на спеціальній платформі. У паровоза проблеми з паровим котлом та іншими агрегатами.
– Видно, що він «постраждав». Сказати, що геть поламаний, то не можна, але заїжджений точно, – розповідає міський голова Гайворона Роман Волуйко. – Відновлюватимуть паровоз своїми силами працівники залізниці в Гайвороні. Після того, як ми його «підлікуємо», плануємо розвивати туризм у своєму районі, на рідній для паровоза вузькоколійці. У нас є для цього всі можливості і цікаві об’єкти, які можна показати туристам. Його можна пускати по маленькому маршруту протяжністю кілометрів десять. Таких, як цей потяг, – одиниці. Тому його треба зберегти і пишатися ним.
Нагадаємо, паровоз ГР-280 для вузькоколійки – один із кількох на всю Україну, що є на ходу. На Кіровоградщині потяг використовували здебільшого для зйомок кіно і фотопленерів. У 2015 році у Гайворон приїжджала і покаталася на ГР-280 делегація з-за кордону, яку очолював австралійський інженер Вольфрам Венделін, який мріє не просто зберегти українські вузькоколійки, а й дати їм нове життя.
За словами Романа Волуйка, «кукушка» – не єдина, чим може похвалитися Гайворон. У місті є елітна дрезина (транспортний засіб на залізничному ходу для інспекторських поїздок, перевезення службового персоналу, матеріалів – «КП»), виготовлена на основі автомобіля ЗіМ, який зовні нагадує «Волгу». Тут вона служить транспортом для залізничників, які займаються технічним обслуговуванням залізничних колій.
фото: міська рада