На Кіровоградщині орудують шахраї, які шукають жертв через відомі сайти оголошень
На Кіровоградщину «зайшла» нова схема шахрайства – почали ловити на гачок тих, хто дає оголошення про продаж своїх речей в інтернеті. Аби жителі області вже знали, як реагувати на такі атаки аферистів, своїм досвідом, як її намагалися обдурити, поділилася з «КП» Ольга з обласного центру.
Жінка розмістила на відомому сайті оголошення, що продає дитяче крісло. За якийсь час їй зателефонував чоловік із номеру (094) 821-14-60 і сказав, що хоче його придбати. Додав, готовий відправити кошти на будь-яку картку, крім «Приватбанку».
– Я спитала, куди треба відправити кріселко, – розповідає жінка. – Він відповів, що у Київ. Тоді я запропонувала розрахуватися готівкою при отриманні. Він: «Ні, ні, ні, я не можу, це для подарунку, я хочу розрахуватися, а дівчина там забере». Я сказала, що тоді нічим не зможу допомогти. Він: «Може ви подумаєте?» Я: «Ну, в мене є ще картка «Укрсоцбанку», але туди не вдається нічого покласти, крім дитячих коштів». Він: «Давайте номер. Я спробую». Дала номер картки, але вже тоді запідозрила, що це якась махінація. Кілька годин жодних рухів із його боку не було. Коли кошти так і не «капнули» на рахунок, подумала, чоловік передумав, і забула.
Втім продовження історії не змусило довго чекати. За кілька годин надійшов наступний дзвінок із номера (044) 337-30-13. Чоловік представився службою безпеки банку.
– «Ви знаєте, що вам на рахунок мало прийти 500 гривень? Але ми не маємо права проводити таку операцію, бо перерахувати кошти намагалася юридична особа. Тепер ваша картка заблокована!», – переповідає Ольга. – Він почав на мене кричати. Думаю, ой, та прям таки, піду розблокую. Він: «Дайте їм іншу картку! І який у вас був залишок на рахунку?». Кажу: «Та гривень 30». Він одразу кинув слухавку і більше не дзвонив.
Після цього жінка перетелефонувала потенційному покупцю. Він знову почав просити номер іншої картки. Підійшли б йому навіть картки друзів, знайомих, сусідів…
– Я відповіла, що 500 гривень – не така вже й велика сума, через яку я маю турбувати знайомих і просити номери їхніх карток. Попросила більше мені не телефонувати, – додає жінка.
Третій дзвінок був наступного дня начебто з кол-центру (050) 468-39-03 – проводили щось на кшталт соцопитування. Ольга підозрює, дзвінок був для того, аби шахраї знали три останні номери, здійснені на телефон, і змогли вкрасти дані.
– Питали про те, яке я радіо слухаю, потім перейшли до питань, скільки заробляю, скільки витрачаю, з ким проживаю і так далі, – пригадує співрозмовниця «КП». – Це був третій дзвінок. Зазвичай вони роблять три дзвінки, а потім оператору заявляють, що загубили картку, називають ці три останні номери, з яких був здійснений дзвінок, і можуть отримати дублікат мого номеру. Але оскільки в мене вже дублікат, мабуть, тому в них нічого не вийшло.
У той же день жінка знайшла в інтернеті, що усі дзвінки, які їй надходили, – точно від шахраїв. Схожі ситуації користувачі описують уже близько року.
Цей випадок Ользі коштував часу, витраченого на те, щоб замінити банківську картку, адже після того, як у шахраїв «засвітився» номер картки, через деякий час вони можуть знову спробувати обчистити рахунок.
– У банку мені сказали, що просто так служба безпеки клієнтів не турбує. Якщо такі дзвінки надходять, то треба у них запитати своє прізвище та ім’я, адже банк має ці дані. Якщо так звана «служба безпеки» вашого прізвища не називає, значить це аферисти, – ділиться жінка. – Менеджер підтвердила, що була несанкціонована спроба зняти кошти з мого рахунку. Вони хотіли скористатися функцією зняття грошей без картки. Але в них нічого не вийшло.
Тим часом в обласній поліції вкотре наголошують: при будь-яких контактах із шахраями треба невідкладно звертатися за номером «102».
Нагадаємо, поліція знайшла джерело шахрайських смс-повідомлень від імені «Ощадбанку» і «Приватбанку». Розсилка здійснювалася ув’язненими Полтавського СІЗО.
Як писала «КП», аферисти настільки знахабніли, що знімають благодійні кошти з рахунків важкохворих і волонтерів. Тому «КП» вкотре нагадує: ніколи нікому не повідомляйте будь-які дані вашої банківської картки!
Жінка розмістила на відомому сайті оголошення, що продає дитяче крісло. За якийсь час їй зателефонував чоловік із номеру (094) 821-14-60 і сказав, що хоче його придбати. Додав, готовий відправити кошти на будь-яку картку, крім «Приватбанку».
– Я спитала, куди треба відправити кріселко, – розповідає жінка. – Він відповів, що у Київ. Тоді я запропонувала розрахуватися готівкою при отриманні. Він: «Ні, ні, ні, я не можу, це для подарунку, я хочу розрахуватися, а дівчина там забере». Я сказала, що тоді нічим не зможу допомогти. Він: «Може ви подумаєте?» Я: «Ну, в мене є ще картка «Укрсоцбанку», але туди не вдається нічого покласти, крім дитячих коштів». Він: «Давайте номер. Я спробую». Дала номер картки, але вже тоді запідозрила, що це якась махінація. Кілька годин жодних рухів із його боку не було. Коли кошти так і не «капнули» на рахунок, подумала, чоловік передумав, і забула.
Втім продовження історії не змусило довго чекати. За кілька годин надійшов наступний дзвінок із номера (044) 337-30-13. Чоловік представився службою безпеки банку.
– «Ви знаєте, що вам на рахунок мало прийти 500 гривень? Але ми не маємо права проводити таку операцію, бо перерахувати кошти намагалася юридична особа. Тепер ваша картка заблокована!», – переповідає Ольга. – Він почав на мене кричати. Думаю, ой, та прям таки, піду розблокую. Він: «Дайте їм іншу картку! І який у вас був залишок на рахунку?». Кажу: «Та гривень 30». Він одразу кинув слухавку і більше не дзвонив.
Після цього жінка перетелефонувала потенційному покупцю. Він знову почав просити номер іншої картки. Підійшли б йому навіть картки друзів, знайомих, сусідів…
– Я відповіла, що 500 гривень – не така вже й велика сума, через яку я маю турбувати знайомих і просити номери їхніх карток. Попросила більше мені не телефонувати, – додає жінка.
Третій дзвінок був наступного дня начебто з кол-центру (050) 468-39-03 – проводили щось на кшталт соцопитування. Ольга підозрює, дзвінок був для того, аби шахраї знали три останні номери, здійснені на телефон, і змогли вкрасти дані.
– Питали про те, яке я радіо слухаю, потім перейшли до питань, скільки заробляю, скільки витрачаю, з ким проживаю і так далі, – пригадує співрозмовниця «КП». – Це був третій дзвінок. Зазвичай вони роблять три дзвінки, а потім оператору заявляють, що загубили картку, називають ці три останні номери, з яких був здійснений дзвінок, і можуть отримати дублікат мого номеру. Але оскільки в мене вже дублікат, мабуть, тому в них нічого не вийшло.
У той же день жінка знайшла в інтернеті, що усі дзвінки, які їй надходили, – точно від шахраїв. Схожі ситуації користувачі описують уже близько року.
Цей випадок Ользі коштував часу, витраченого на те, щоб замінити банківську картку, адже після того, як у шахраїв «засвітився» номер картки, через деякий час вони можуть знову спробувати обчистити рахунок.
– У банку мені сказали, що просто так служба безпеки клієнтів не турбує. Якщо такі дзвінки надходять, то треба у них запитати своє прізвище та ім’я, адже банк має ці дані. Якщо так звана «служба безпеки» вашого прізвища не називає, значить це аферисти, – ділиться жінка. – Менеджер підтвердила, що була несанкціонована спроба зняти кошти з мого рахунку. Вони хотіли скористатися функцією зняття грошей без картки. Але в них нічого не вийшло.
Тим часом в обласній поліції вкотре наголошують: при будь-яких контактах із шахраями треба невідкладно звертатися за номером «102».
Нагадаємо, поліція знайшла джерело шахрайських смс-повідомлень від імені «Ощадбанку» і «Приватбанку». Розсилка здійснювалася ув’язненими Полтавського СІЗО.
Як писала «КП», аферисти настільки знахабніли, що знімають благодійні кошти з рахунків важкохворих і волонтерів. Тому «КП» вкотре нагадує: ніколи нікому не повідомляйте будь-які дані вашої банківської картки!