Ретро-паровоз із Гайворона відтепер вражатиме закарпатських туристів

, Олена Сідорова

00153Ретро-паровоз ГР-280 для вузькоколійки – один із кількох на всю Україну, що є на ходу. Його брати вже давно осіли на бетонних платформах як пам’ятники, і нагадують людям про німецькі відносини з Радянським Союзом. На Кіровоградщині потяг використовували здебільшого для зйомок кіно і фотопленерів. Нині він радуватиме око закарпатських туристів. Там відроджують Боржавську вузькоколійну залізницю. Перший запуск паровоза відбувся в селі Шаланки Виноградівського району наприкінці липня, а вже сьогодні він повезе перших пасажирів.

ГР-280 із зіркою спереду прибув на Закарпаття не своїм ходом. Його везли на платформі. А вже там він став на рідні «вузькоколійки».

Кураторами пілотного проекту туристичного маршруту є радник міністра інфраструктури України Себастіан Тролле та голова громадської організації Міхаель Шнее­бергер, який має досвід втілення схожого проекту в Румунії. Підтримав ініціативу і очільник Закарпаття Геннадій Москаль. Ретро-потяг має позитивно вплинути на економічну і туристичну галузі регіону.

Паровоз тягтиме вузькоколійкою три пасажирські вагони і один вантажний – для велосипедів. У перший рейс його «заправлять» буковими дровами з Берегівського лісгоспу.

Для тамтешніх потяг ходитиме щодня, крім п’ятниці і суботи, коли возитиме туристів. Стартуватиме рейс із закарпатського Виноградова. Перші пасажири поїдуть вузькоколійкою вже сьогодні. Проїдуть вони близько 20 кілометрів із зупинками на дегустацію закарпатських сирів і вин.

Разом із паровозом на Закарпаття приїхала і команда машиністів із Гайворона на чолі з Омеляном Свидруком.

– Я керую цим ретро-паровозом з 1995 року. Свого часу пройшов спеціальні курси, маю посвідчення. Воно завжди зі мною. По суті пальним для цього локомотива є вугілля. Всі механізми паровоза справні, але через поважний вік потребують постійної уваги і догляду. З командою машиністів ми відновили цей паровоз, тримаємо його у робочому стані вже багато років, – зазначив Свид­рук у коментарі УНН.

Натомість у Гайвороні не шкодують, що така історична цінність, яка зберігалася на їхній території багато років, вирушила в іншу область піднімати туристичний потенціал. Кажуть, у них ще залишилися цінні експонати, які можуть зацікавити туристів.

Повна протяжність маршруту складе 97 кілометрів мальовничими місцями трьох районів Закарпаття – Берегівським, Виноградівським та Іршавським. Втім перші два-три тижні туристам буде доступний лише пілотний маршрут – 35 кіломет­рів. На шляху планують розмістити дегустаційні майданчики, міні-ярмарки та можливість поспостерігати за тваринами і природою.

– Нестачі туристів зовсім не має бути. Ажіотаж уже спостерігаємо, – наголосив у коментарі «КП» директор департаменту інформаційної діяльності та комунікацій із громадськістю Закарпатської обл­держадміністрації Ярослав Галас. – Такий туристичний регулярний рейс, як ми запускаємо, – єдиний в Україні, а, можливо, й СНД. Як правило, там, де є вузькоколійки, ходять тепловози на замовлення, одноразово. А у нас – регулярно, на залізничному вокзалі продаватимуть квитки. Таких аналогів в Україні немає. Цей проект задуманий для популяризації цього виду туризму. Наступний етап – відновлення Боржавської вузькоколійки. Але для того, щоб її відновити, треба досить серйозні фінансові вливання – більше 160 мільйонів гривень. Область не має можливості це зробити самостійно, тому є домовленість, що справу візьмуть під патронат центральні органи влади.

За кілька років, як тільки пов­ністю відновлять вузькоколійку, планують у літні туристичні сезони запускати рейс на постійній основі.

 

фото: trainphoto.org.ua

e-max.it: your social media marketing partner