Віктор Янукович. Про асоціацію з ЄС, транспортний законопроект, спорт, інформаційні технології та кіно

,

451Народний депутат Віктор Янукович вважає, що новий політичний сезон Верховна рада відкрила цілком успішно. Прагнення підписати угоду про асоціацію з ЄС забезпечує необхідне об’єднання інтересів політиків. У цій сесії він сам, окрім уже звичної кіноіндустрії та інформаційних технологій, займеться розвитком масового спорту. Про найбільш важливі законодавчі ініціативи з точки зору політика, а також про те, як зробити здоровий спосіб модним і масовим, читайте в інтерв'ю.

 

– Отже, Вікторе Вікторовичу, минула сесія Верховної ради запам'яталася багатьом українцям, як одна з найскладніших, з точки зору взаємин між політиками. Практично кожен сесійний тиждень парламент блокували. Що можете сказати про старт роботи цієї осені ?

– Знаєте, у перервах між пленарними тижнями випадково побачив новину про методи парламентаризму в Йорданії. Там один із депутатів, Талал Шаріф, вистрелив у свого колегу з автомата Калашникова. Прочитав і зрозумів, що наш парламент не такий уже й поганий, часом, порівняно, конструктивний і навіть якоюсь мірою ефективний. Є над чим працювати. І це, звичайно, надихає.

А якщо говорити серйозно, то Вільнюський саміт зробить свою справу. Вже в листопаді Україна може підписати угоду про асоціацію з Європейським союзом і ніхто з політичних партій не хоче бути причиною провалу. Щоб підписати угоду нам потрібно виконати свої зобов'язання перед ЄС, а їх чимало. І сьогодні всі сили кинуті саме на це.

 

– Ви є членом комітету ВР із питань транспорту і зв'язку, скажіть, чи плануються якісь важливі законодавчі ініціативи з вашого профілю?

– Так, якщо парламент буде налаштований так само оптимістично, цієї осені у ВР має бути внесений стратегічний законопроект «Про автомобільний транспорт». Він розроблений на базі Міністерства інфраструктури. І вже пройшов не одне коло публічних обговорень. Ця ініціатива змінить багато правил гри на ринку.

 

– Уточніть, про що саме йдеться? Наприклад, у державі давно і доволі гостро стоїть питання безпеки перевезень. Зараз будь­хто може переобладнати свій фургон в пасажирський автобус... Ця ситуація зміниться?

– Так, це одна з головних проблем, яку повинен вирішити законопроект. Відповідальність за нелегальні перевезення суттєво посилиться – аж до конфіскації транспортних засобів. Це означає, що вантажних автомобілів, перероблених під пасажирські з порушенням норм безпеки, стане значно менше, а відтак – нещасних випадків на дорогах.

 

– Як у такому випадку зміняться правила гри для підприємців?

– Закон передбачає абсолютно прозорий доступ на ринок, аналогічні правила працюють в ЄС. Визначено чіткі критерії, яким повинен відповідати перевізник: хороша репутація, стабільне фінансове становище і професійна компетенція. У числі конкурсної комісії, крім чиновників будуть представники всеукраїнських громадських організацій – можливості для корупції мінімізовані. І, ще, що важливо, єдиним приводом для підвищення тарифів буде зростання цін та паливо більш ніж на 10%. Так що непередбачених стрибків цін бути не повинно.

 

– Подивимося як це працюватиме на практиці… Цього літа, ви звернулися із закликом до громадськості пропонувати проекти, які стосуються здорового способу життя, багато листів отримали?

– Кілька сотень. Це листи із загальними ідеями і конкретними пропозиціями, і, що важливо, вони містять свіжий погляд на ситуацію щодо розвитку спорту в країні. Вражає, що наші спортсмени досягають просто неймовірних успіхів при доволі скромній інфраструктурі. Можете собі тільки уявити, яким чудесам треба навчитися, щоб, не маючи жодного спеціального треку, займати призові місця з ковзанярського спорту на чемпіонатах світового рівня! Все це зайвий раз доводить, що потенціал України в спорті – надзвичайно великий. Ми могли б стати однією із найспортивніших, найздоровіших націй у світі. Я вважаю, кращий інструмент для цього – розвиток неолімпійських, доступних, «вуличних» видів спорту. Це непросте і довгограюче завдання, але затягувати з ним я більше не бачу сенсу. Так що, як і раніше прошу всіх небайдужих людей ділитися своїми пропозиціями. Ми зробимо все, що в наших силах, щоб реалізувати кращі із запропонованих проектів.

 

– Ще один напрямок, яким ви займаєтеся, уже тривалий час є сектор інформаційних технологій. Як далеко вдалося просунутися ?

– Найближче до фінішної прямої знаходиться законопроект №2063, який повинен ввести нові податкові умови для національного IТ­ринку. Його завдання – зробити українську IT­індустрію конкурентоспроможною на міжнародному рівні і зупинити відтік талановитих програмістів з нашої країни. Останні півроку ми провели в узгодженнях усіх найтонших деталей, врахували побажання, якщо не всіх, то абсолютної більшості учасників ринку, переконали навіть бюрократичні структури, які виступали проти нашої ініціативи торік.

 

– На своїх сторінках у соціальних мережах ви часто пишете про успіхи українського кіно. Що порадили б подивитися?

– Дійсно, українське кіно з абстрактної мрії перетворилося на конкретний продукт. Якраз цієї осені на широкі екрани вже вийшло і виходитиме відразу кілька українських прем'єр. Це стрічки «Параджанов», «Ломбард», «Іван Сила». Кіно – це завжди справа смаку. Тому раджу дивитися все, а вже після перегляду дати свою оцінку вітчизняним режисерам.

e-max.it: your social media marketing partner