Кіровоградщина пасе задніх за якістю шкільної освіти
Кіровоградщина знаходиться на 20 місці у рейтингу областей за якістю шкільної освіти. Такі показники область набрала у зв’язку з низькою наповнюваністю класів і «нефаховим» викладанням у сільських школах, вважає начальник управління освіти і науки облдержадміністрації Володимир Таборанський.
– Здобуті знання в мережі загальної середньої освіти в окремих випадках є неефективними. Ми маємо низьку якість надання освітніх послуг і 20 місце в Україні за якістю освіти. (При формуванні цього рейтингу враховували, зокрема, результати ЗНО з української мови). 20 місце – нас не може задовольнити, – наголошує Таборанський.
Всього в області нараховується 458 загальноосвітніх навчальних закладів. У них освіту здобуває 91 тисяча дітей. Втім, протягом останніх кількох років суттєво зменшувалася кількість учнів у школах. Цьогоріч ситуація стабілізувалася, навіть було незначне підвищення кількості учнів.
– 43% шкіл – малокомплектні, – констатує посадовець. – Це значна кількість. Середня наповнюваність класів складає 15 учнів. У сільській місцевості – дев’ять, у місті – 24 учні. Суттєва різниця. При такій наповнюваності, особливо якщо говорити про сільську малокомплектну школу, нашим педагогам дуже важко реалізувати навчальну програму, педагогічні новації і сучасні методики.
Значною проблемою також є те, що у зв’язку з низькою наповнюваністю класів багато учнів – їх в області 1804 – переходять на індивідуальну форму навчання.
– Це означає, що вони навчаються поза колективом, отримують удвічі меншу кількість навчальних годин. Зрозуміло, у такій ситуації складно отримати належні знання. Це здорові, нормальні діти, але вони є заручниками таких обставин, – додає Таборанський.
Проблемою малокомплектних сільських шкіл посадовець також називає «нефахове» викладання – в частині сільських шкіл педагоги вимушені навчати не лише предмету за фахом, а й іншим дисциплінам.
Утім Таборанський запевняє, що в області працюють над підвищенням якості освіти. Зокрема, позитивна тенденція спостерігається у створенні опорних шкіл і навчальновиховних комплексів. З початку навчального року на території регіону запрацювало 67 філій і 18 опорних шкіл – у Новоархангельському, Олександрівському, Голованівському, Вільшанському, Олександрійському, Петрівському і Компаніївському районах.
– Здобуті знання в мережі загальної середньої освіти в окремих випадках є неефективними. Ми маємо низьку якість надання освітніх послуг і 20 місце в Україні за якістю освіти. (При формуванні цього рейтингу враховували, зокрема, результати ЗНО з української мови). 20 місце – нас не може задовольнити, – наголошує Таборанський.
Всього в області нараховується 458 загальноосвітніх навчальних закладів. У них освіту здобуває 91 тисяча дітей. Втім, протягом останніх кількох років суттєво зменшувалася кількість учнів у школах. Цьогоріч ситуація стабілізувалася, навіть було незначне підвищення кількості учнів.
– 43% шкіл – малокомплектні, – констатує посадовець. – Це значна кількість. Середня наповнюваність класів складає 15 учнів. У сільській місцевості – дев’ять, у місті – 24 учні. Суттєва різниця. При такій наповнюваності, особливо якщо говорити про сільську малокомплектну школу, нашим педагогам дуже важко реалізувати навчальну програму, педагогічні новації і сучасні методики.
Значною проблемою також є те, що у зв’язку з низькою наповнюваністю класів багато учнів – їх в області 1804 – переходять на індивідуальну форму навчання.
– Це означає, що вони навчаються поза колективом, отримують удвічі меншу кількість навчальних годин. Зрозуміло, у такій ситуації складно отримати належні знання. Це здорові, нормальні діти, але вони є заручниками таких обставин, – додає Таборанський.
Проблемою малокомплектних сільських шкіл посадовець також називає «нефахове» викладання – в частині сільських шкіл педагоги вимушені навчати не лише предмету за фахом, а й іншим дисциплінам.
Утім Таборанський запевняє, що в області працюють над підвищенням якості освіти. Зокрема, позитивна тенденція спостерігається у створенні опорних шкіл і навчальновиховних комплексів. З початку навчального року на території регіону запрацювало 67 філій і 18 опорних шкіл – у Новоархангельському, Олександрівському, Голованівському, Вільшанському, Олександрійському, Петрівському і Компаніївському районах.