У Кропивницькому стартує завершальна стадія реконструкції арки
У Кропивницькому стартує завершальна стадія реконструкції арки завтра, 30 травня. Два тижні над нею не курсуватиме залізничний транспорт. У цей час монтуватимуть другий тунель. Реалізувати масштабний проект міська влада запланувала кілька років тому. Транспорту в обласному центрі стає все більше, відтак навантаження на один із основних напрямків проїзду зростало. Фахівці констатують, перетворення інфраструктури міста у такий спосіб відбувається вперше за кілька десятиріч.
Вузький проїзд під аркою по вулиці Ельворті в останні роки ставав причиною довжелезних заторів. Нерідко траплялися аварії. Три роки тому міська влада впритул зайнялася вирішенням проблеми. Напрацювала проект реконструкції, отримала необхідні дозволи. На сьогодні виконали весь підготовчий комплекс робіт.
– Основна ціль цього проекту – забезпечити безперебійний двосторонній рух у мсті. Це буде дуже серйозний прорив, як в інженерному плані для будівельної галузі нашого міста, так і для інфраструктури міста, – каже начальник управління капітального будівництва міської ради Кропивницького Сергій Білокінь.
Згідно з тендером, вартість монтажу ще однієї арки – 50 мільйонів гривень. Це без урахування витрат на додаткові роботи, зокрема на освітлення і благоустрій. Завершальну стадію реконструкції розпочнуть уже завтра, після призупинення руху потягів над аркою. Змонтувати тіло арки мають до 15 червня. Далі облаштовуватимуть проїзд.
– У нас на 99,9% все сплановано, розписаний погодинний графік у три зміни, люди будуть працювати цілодобово, – каже директор підрядної організації Андрій Жила
Довжина нового тунелю складатиме 34 метри, висота – понад вісім, ширина – майже дев’ять з половиною метрів.
Реконструкцію арки постійно контролюють.
– Є кілька стадій перевірки. Перша – це наукова перевірка стосовно навантаження на арку. Наступний елемент перевірки – це геодезія. Яким чином буде себе вести грунт, тому що там повинна бути зроблена подушка бетонна. І наступний елемент – це шеф-монтаж тієї організації, яка безпосередньо виготовила ці металеві конструкції, – каже секретар міської ради Андрій Табалов.
Після реконструкції арки чиновники підготують нову схему руху транспорту. Вона покращить міську розв’язку і зменшить кількість заторів.
– Плануємо зробити наступним чином – вулиця Колгоспна повинна бути в односторонньому русі від Короленка. З іншого напрямку через нову арку, піднімаючись до вулиці Братиславської, повернути на вулицю Василя Нікітіна. На цій вулиці плануємо зробити капремонт і пустити транспорт в односторонньому напрямку по вулиці Короленка. Таким чином ми розвантажимо рух, не буде двостороннього руху по одній вулиці, – розповідає заступник міського голови Олександр Мосін.
Згідно з документами, завершити реконструкцію мають до 2 жовтня. Втім підрядники припускають, якщо інші служби вчасно виконають свою частину роботи з прокладання комунікаційних мереж, рух під аркою відкриють вже у вересні.