У новому році може подорожчати алкоголь і тютюн
Міндоходів планує вкотре збільшити податкове навантаження на алкоголь і сигарети. Разом із тим відомство пропонує визнати алкогольним напоєм пиво і зобов'язати виробників клеїти акцизну марку. Такі зміни міністерство планує запровадити з квітня наступного року. Відтак, вартість акцизу може збільшитися на 40%. Тоді півлітрова пляшка міцного алкоголю подорожчає мінімум на 10 гривень, а пачка цигарок – на 2-3, прогнозують виробники.
Кіровоградець Юрій – курець зі стажем. Говорить, останніх півроку у середньому на місяць на цигарки витрачає більше двох сотень гривень.
– Якщо ще півроку тому в місяць на сигарети йшло трохи більше півтори сотні, то тепер це більше 200 гривень. Останнє подорожчання відбулося буквально нещодавно. Правда, інколи вдається купувати сигарети старих партій – там ціна нижча десь на півгривні-гривню, – аналізує чоловік і додає, що з кожним подорожчанням тютюн у цигарках стає дедалі гіршим.
– Ціна піднімається, а якість погіршується. Таке враження, що в сигарети замість тютюну кладуть водорості, – скаржиться він, зауважуючи, що зараз частіше купує російську контрабанду на ринках, аніж вітчизняні цигарки.
До речі, півроку тому інформаційно-аналітичний центр «Info-Light» провів аналіз роздрібного товарообороту продовольчої групи в Україні за перший квартал.
Згідно з результатами, найбільше коштів українці витрачають на товари, які не належать до першої необхідності. Серед них на першому місці тютюнові вироби, горілка та лікеро-горілчані вироби. На цю групу товарів наші співвітчизники витрачають більше, ніж на м’ясо.
Якщо, наприклад, упродовж одного місяця одна особа купує алкоголь в середньому на 56,6 гривні, то м’яса – на 49,6 гривні, молочних продуктів – на 44,3 гривні, хлібобулочних виробів – на 22,3 гривні, а олію і яйця – на 12,3 гривні.
– Проаналізувавши показники, можна зробити наступний висновок: значна частка українських споживачів, маючи згубні звички, фінансує тютюнову та горілчану галузі на мільярди гривень за місяць, причому такі широковживані категорії продовольчих товарів, як м'ясо, риба та морепродукти, фрукти та овочі, молоко та молочні продукти разом узяті займають у півтора раза меншу частку, ніж алкогольні та тютюнові вироби. Даний розподіл свідчить про поширення нездорового харчування та згубних звичок у широких масах населення, що неодмінно призведе до значного збільшення хвороб та погіршення якісного рівня життя, – зрештою констатували аналітики.
Інше дослідження вражає ще більше. Експерти порахували, що торік кожен українець, враховуючи літніх людей і немовлят, випив у середньому по 60(!) літрів пива.
– Якщо ж вважати, що випивало тільки доросле працездатне населення, то цей показник можна сміливо множити на два, – зауважують фахівці.
Відтак не дивно, що саме в спиртному та тютюні Міндоходів убачає джерело наповнення бюджету. Більше того, у відомстві нині йде мова про те, щоб визнати пиво алкогольним напоєм, який так потрібно буде реалізовувати з акцизною маркою.
З огляду на це виробники побоюються падіння обсягів продажу. Пояснюють, як тільки пиво прирівняють до алкогольних напоїв, ним не можна буде торгувати у кіосках, а саме ці точки продажу займають ледь не четверту частину всього об’єму реалізації.
– Якщо пиво прирівняють до алкогольних напоїв – це буде цілком правильний крок. Насамперед, воно стане менш доступним для дітей. Тому я – цілком за. Ви подивіться сьогодні на підлітків 13-15 років. У будь-яке свято вони ідуть з пивом у руках. Хто їм продає?! У нас діє заборона, але коли на терези покласти заробіток і чиєсь здоров’я, завжди переважає заробіток. Продавці не думають, що завтра їхній син чи донька, або ж онук, через таких, як вони, стануть алкоголіками, – говорить жителька обласного центру Оксана.
Ініціатива Міндоходів про податкове навантаження на підакцизні галузі сформульована у законопроекті про внесення поправок до Податкового кодексу. Поки документ ще не ухвалений, але вже сьогодні він викликає чимало емоцій, як схвальних, так і негативних.
Кіровоградець Юрій – курець зі стажем. Говорить, останніх півроку у середньому на місяць на цигарки витрачає більше двох сотень гривень.
– Якщо ще півроку тому в місяць на сигарети йшло трохи більше півтори сотні, то тепер це більше 200 гривень. Останнє подорожчання відбулося буквально нещодавно. Правда, інколи вдається купувати сигарети старих партій – там ціна нижча десь на півгривні-гривню, – аналізує чоловік і додає, що з кожним подорожчанням тютюн у цигарках стає дедалі гіршим.
– Ціна піднімається, а якість погіршується. Таке враження, що в сигарети замість тютюну кладуть водорості, – скаржиться він, зауважуючи, що зараз частіше купує російську контрабанду на ринках, аніж вітчизняні цигарки.
До речі, півроку тому інформаційно-аналітичний центр «Info-Light» провів аналіз роздрібного товарообороту продовольчої групи в Україні за перший квартал.
Згідно з результатами, найбільше коштів українці витрачають на товари, які не належать до першої необхідності. Серед них на першому місці тютюнові вироби, горілка та лікеро-горілчані вироби. На цю групу товарів наші співвітчизники витрачають більше, ніж на м’ясо.
Якщо, наприклад, упродовж одного місяця одна особа купує алкоголь в середньому на 56,6 гривні, то м’яса – на 49,6 гривні, молочних продуктів – на 44,3 гривні, хлібобулочних виробів – на 22,3 гривні, а олію і яйця – на 12,3 гривні.
– Проаналізувавши показники, можна зробити наступний висновок: значна частка українських споживачів, маючи згубні звички, фінансує тютюнову та горілчану галузі на мільярди гривень за місяць, причому такі широковживані категорії продовольчих товарів, як м'ясо, риба та морепродукти, фрукти та овочі, молоко та молочні продукти разом узяті займають у півтора раза меншу частку, ніж алкогольні та тютюнові вироби. Даний розподіл свідчить про поширення нездорового харчування та згубних звичок у широких масах населення, що неодмінно призведе до значного збільшення хвороб та погіршення якісного рівня життя, – зрештою констатували аналітики.
Інше дослідження вражає ще більше. Експерти порахували, що торік кожен українець, враховуючи літніх людей і немовлят, випив у середньому по 60(!) літрів пива.
– Якщо ж вважати, що випивало тільки доросле працездатне населення, то цей показник можна сміливо множити на два, – зауважують фахівці.
Відтак не дивно, що саме в спиртному та тютюні Міндоходів убачає джерело наповнення бюджету. Більше того, у відомстві нині йде мова про те, щоб визнати пиво алкогольним напоєм, який так потрібно буде реалізовувати з акцизною маркою.
З огляду на це виробники побоюються падіння обсягів продажу. Пояснюють, як тільки пиво прирівняють до алкогольних напоїв, ним не можна буде торгувати у кіосках, а саме ці точки продажу займають ледь не четверту частину всього об’єму реалізації.
– Якщо пиво прирівняють до алкогольних напоїв – це буде цілком правильний крок. Насамперед, воно стане менш доступним для дітей. Тому я – цілком за. Ви подивіться сьогодні на підлітків 13-15 років. У будь-яке свято вони ідуть з пивом у руках. Хто їм продає?! У нас діє заборона, але коли на терези покласти заробіток і чиєсь здоров’я, завжди переважає заробіток. Продавці не думають, що завтра їхній син чи донька, або ж онук, через таких, як вони, стануть алкоголіками, – говорить жителька обласного центру Оксана.
Ініціатива Міндоходів про податкове навантаження на підакцизні галузі сформульована у законопроекті про внесення поправок до Податкового кодексу. Поки документ ще не ухвалений, але вже сьогодні він викликає чимало емоцій, як схвальних, так і негативних.