Реформа реформи
Після нищівної критики транспортної реформи, яку влада Кіровограда провела у травні, міські чиновники нарешті дослухалися і до очільника регіону Андрія Ніколаєнка, і до недобрих слів самих городян, й узялися виправляти помилки. В обласному центрі стартує третій етап змін у сфері пасажирських перевезень.
У міськраді повідомляють, що реформа реформи передбачає проведення конкурсів на право перевезень на маршрутах, які з’єднають віддалені мікрорайони міста, де раніше не було автобусного сполучення. Зокрема, відбудеться тендер на обслуговування маршрутів №45 (селище Гірниче – Новомиколаївка), №117 (Арнаутове – парк Перемоги – вулиця Кропивницького – площа Богдана Хмельницького), №18 (Велика Балка – перший оптовий ринок на Новій Балашівці) та інші.
А от що стосується руху громадського транспорту по центральному маршруту, чиновники кажуть: там постійно відбувається моніторинг інтервалу руху автобусів, їх наповненості пасажирами, а також кількості пасажирів, що виходять на зупинки, які на ній залишаються, не потрапивши в автобус через його перевантаженість.
– Цей моніторинг почали проводити із 25 вересня. Взяти участь у ньому можуть усі бажаючі – як пересічні мешканці, так і представники громадських організації, депутати міської ради. Для цього потрібно зателефонувати за номером 24-58-98, дізнатись про найближчу дату чергового виїзду комісії, місце та час, коли буде проводитись моніторинг. Перевірки здійснюються з фотофіксацією, щоб можна було документально підтвердити наявні недоліки чи порушення, – звітує начальник управління розвитку транспорту та зв’язку міської ради Віктор Зубченко і наголошує, що про час проведення перевірок перевізники не знають.
– За результатами вже проведених досліджень інтервал руху автобусів №№ 100, 101, 150 у ранковий час пік становить п’ять-шість хвилин. Крім того, постійно курсує 10-й тролейбус. Отже, твердження, що виїхати вранці з вулиць Жадова чи Попова, не підтверджуються. Інтервал у вечірні години та у вихідні дні збільшується до 15-17 хвилин, – наводить свої дані Віктор Зубченко.
У міськраді зауважують, що не всі кіровоградці готові користуватись громадським транспортом великої місткості. Наприклад, вони нарікають, що заповнені всі сидячі місця, і не бажають їхати стоячи. Як наслідок – автобус від’їздить напівпорожній. Крім того, дехто вважає, що маршруткою до місця призначення можна дістатися швидше.
– З вулиці Попова до центру автобус прибуває за 25 хвилин, маршрутка – на три-чотири хвилини раніше, – коментує результати моніторингу Віктор Зубченко. – Якщо основоположними засадами в роботі громадського транспорту вважати безпеку пасажирських перевезень, то ці кілька хвилин нічого не варті. Адже ще свіжі у пам’яті гонки за пасажирами, які влаштовували водії маршруток, навіть аварії з людськими жертвами.
Разом із тим чиновники вкотре розповідають, що незабаром розпочнеться робота й по забезпеченню всіх транспортних засобів GPS-навігаторами та підключення їх до єдиної системи диспетчеризації. Утім, коли саме це відбудеться – не повідомляють. У мерії лиш зазначають – після третього етапу реформи.