Як працює Держпродспоживслужба і чому це важливо для кожного? Інтерв’ю з новим керівником

, КП

17867Держпродспоживслужба України, відзначивши минулого року своє 10-річчя, стала ключовою ланкою у забезпеченні безпеки та здоров’я громадян. Об’єднавши функції низки відомств, служба впроваджує системний підхід до контролю за якістю продуктів, боротьби з інфекційними захворюваннями, захисту прав споживачів та санітарного благополуччя. Ця служба була створена, щоб об’єднати кілька контролюючих органів в одну ефективну структуру. Її головна мета – полегшити життя бізнесу та людей, зробити перевірки швидшими, а послуги – доступнішими. Про те, чим сьогодні займається служба та чому її робота важлива для кожного з нас – в інтерв’ю «КП» розповідає в.о. начальника Головного управління Держ­продспоживслужби в Кіровоградській області Ігор П’яничук.

– Ви нещодавно очолили відомство. Давайте трохи познайомимо вас із читачами.

– Мені 34 роки, я родом із Кіровоградщини, за освітою – юрист. Свою трудову діяльність розпочинав у правоохоронних органах, де працював на різних посадах. Протягом останніх шести років працював керівником одного з управлінь Побузького феронікелевого комбінату. Після цього перейшов на посаду заступника начальника Головного управління Держпродспоживслужби в Кіровоградській області. Попередній досвід у сфері організації та управління допомагає мені сьогодні виконувати обов’язки керівника та працювати над розвитком Держпродспоживслужби в нашій області.

 17868– Минулого року Держпродспоживслужбі виповнилося 10 років. Це відносно молода організація, яка була об’єднана з різних відомств. Чому тоді було таке рішення?

– Створення Держпродспоживслужби було, можна сказати, безпрецедентною ідеєю не тільки для України. Її мета – зібрати в одному місці багато різних напрямків контролю. У службі об’єдналися ветеринарна, фітосанітарна, санітарно-епідеміологічна служби, органи захисту прав споживачів, регулювання цін, реклами, а також контролю за насінництвом, розсадництвом і реєстрацією сільськогосподарської техніки. Це зробили, щоб зменшити навантаження на бізнес: тепер підприємцям не потрібно мати справу з багатьма різними органами, адже перевірки проводить одна служба, і це займає менше часу. Крім того, стало зручніше отримувати адміністративні послуги.

 – Які завдання виконує Держпродспоживслужба сьогодні?

– Головні напрями роботи служби зараз – це боротьба з інфекційними хворобами тварин, контроль якості продуктів і товарів, захист прав споживачів, а також забезпечення санітарної безпеки для людей.

17877Одне з головних завдань – зменшити поширення небезпечних хвороб, таких як африканська чума свиней, сказ, трихінельоз тощо. Це важливо не тільки для здоров’я тварин і людей, а й для економіки: чим менше хвороб, тим більше можливостей для аграріїв експортувати продукцію. Наприклад, щоб зменшити випадки сказу, минулого року служба розклала майже пів мільйона доз вакцини для диких тварин на території Кіровоградської області. Приманки з вакцинами розподіляли поза населеними пунктами для імунізації червоних лисиць, які є основними носіями цього захворювання.

17870Значна частина роботи Держпродспоживслужби – це контроль якості та безпечності харчових продуктів і непродовольчих товарів (іграшок, техніки тощо). Минулого року перевірили 14 зразків продукції, в 10 із них знайшли серйозні порушення, включно з дитячими товарами.

Особливу увагу приділяємо захисту прав споживачів. Адже інколи люди не знають, як діяти, якщо купили неякісний товар чи отримали погану послугу. Тому при Головному управлінні працює Консультаційний центр захисту прав споживачів, де спеціалісти надають консультації з різних питань, допомагають скласти заяви про повернення товарів.

 

1386
операцій із реєстрації, перереєстрації сільськогосподарської техніки, а також видачі дублікатів, здійснили спеціалісти протягом 2024 року. Зокрема, на облік поставили трактори, комбайни, причепи, інші машини і механізми. 229 осіб отримали посвідчення тракториста-машиніста


Також служба стежить за санітарною безпекою. Під час воєнного стану фахівці Головного управління перевіряють місця проживання внутрішньо переміщених осіб, щоб запобігти поширенню інфекційних хвороб (кишкових, повітряно-крапельних тощо).

Вкрай важливим і пріоритетним є питання безпечності води, яку споживає населення. Наші спеціалісти обстежують об’єкти водопостачання. Якщо знаходять порушення, балансо­утримувачі приводять водозабірні споруди та системи водопостачання у належний санітарно-технічний стан.
 
– Чому важливо звертатися до Держпродспоживслужби?

– Держпродспоживслужба має право проводити як планові, так і позапланові перевірки підприємств, щоб переконатися, що вони дотримуються законодавства. Під час воєнного стану перевірки дещо обмежені, але якщо є підстави – наприклад, скарга від споживача – служба може провести позапланову перевірку. Щоб ми могли швидко відреагувати, у зверненні важливо якомога точніше описати ситуацію, вказати назву закладу, ім’я власника та точну адресу.

 

1043
обстежень місць тимчасового перебування внутрішньо переміщених осіб на відповідність мінімальним вимогам для життєзабезпечення здійснили з початку введення воєнного стану


Наприклад, до нас зверталися через те, що в деяких кафе палили у приміщеннях – це є порушенням вимог антитютюнового законодавства. За результатами позапланових перевірок, наші фахівці застосували штрафні санкції до суб’єктів господарювання на загальну суму 20 000 гривень.

Також у 2024 році ми провели в області 22 позапланові перевірки з питань захисту прав споживачів у сфері житлово-комунальних послуг і виявили порушення в трьох комунальних підприємствах.

 

807
досліджень рекламоносіїв здійснили спеціалісти Держпродспоживслужби області у 2024 році. У 82 випадках встановили порушення законодавства у сфері реклами


Варто пам’ятати, що скарги на неякісні товари або послуги в соцмережах (наприклад, у Facebook) не є офіційними зверненнями. Ми не можемо реагувати на такі повідомлення, тому закликаємо звертатися до нас із офіційною заявою. Лише так ми зможемо разом підвищувати якість товарів і послуг.

Роботи багато, але ми впевнені, що наші зусилля принесуть користь кожному!

текст: Олена Сідорова

e-max.it: your social media marketing partner