Соціальний експеримент у Кіровограді: «КП» і Червоний хрест перевірили, чи вміють люди надавати першу допомогу

, Олена Сідорова

00814«Кіровоградська правда» спільно з Загоном швидкого реагування Кіровоградської міської організації Червоного хреста України провела соціальний експеримент на вулицях Кіровограда і перевірила, чи вміють перехожі надати першу домедичну допомогу незнайомій людині, якій раптово стало зле, сьогодні, 29 вересня.

Експерименти проводили на трьох локаціях – біля медичного університету, на зупинці у середмісті та у кав’ярні. Волонтери Червоного хреста вдавали епілептичний напад та удушення.

Анастасія Галінська, яка двічі імітувала напад епілепсії, розповідає, люди реагували досить швидко, втім як правильно надати допомогу – знали не всі. Дехто навіть міг зашкодити, а не допомогти.

– Я вдавала епілептичний напад, – розповідає волонтер. – Хоч і була з закритими очима, але відчувала, що люди зреагували досить швидко, намагалися хоч якось допомогти, хоча й діяли неправильно. Наприклад, люди досі вважають, що епілептику треба засовувати в рота якийсь твердий предмет. Цього робити не треба! Але ми очікували насправді гірших результатів.

– Стояли пили каву, – розповідає Ярослав Крижанівський, який першим кинувся на допомогу дівчині біля медичного університету. – Не знав, що робити. Викликав швидку. В цей час інші люди намагалися дістати язик. Взагалі не потрапляв у такі ситуації, тому просто викликав медиків.

На другій локації – зупинці громадського транспорту біля готелю «Київ» – бажаючих допомогти дівчині було в рази більше. Втім були і такі, які просто проходили повз або тікали, бо приїхала їхня маршрутка.

– Дівчині стало зле, – розповідає Олена Богомолець, яка перша кинулася допомогти. – Одразу зрозуміла, що в неї епілепсія – піна з рота, конвульсії… Вона впала на спину, тому її треба було перевернути набік або покласти на лавку, аби вона не захлинулася. Люди стояли, зівали. Я одразу почала кричати, що треба робити.

Заступник командира Загону швидкого реагування Товариства Червоного хреста України в Кіровоградській області Віталій Зозуля після експериментів із нападом епілепсії пояснив, як треба діяти у такій критичній ситуації.

– Під голову потерпілому треба підкласти щось м’яке, аби людина не забилася об землю чи підлогу, – радить він. – У жодному разі не засовувати нічого в рота. За кілька хвилин напад мине, тому людину треба покласти в зручне положення. Медиків викликати не обов’язково. Якщо не знаєте, як діяти, можна подзвонити в швидку, пояснити ситуацію і спитати поради.

 

00813 00815

У кав’ярні волонтер Червоного Хреста Бат-Ердене Сукхе вдавав, що вдавився солодощами. Йому на допомогу кинулися патрульні, які відпочивали за столиком поряд. Спочатку, зізнаються, запідозрили, що це може бути експеримент, втім коли хлопець упав на підлогу і почав задихатися, повірили.

– Подумали, що це розіграш, втім коли людина впала, кинулися допомагати. Я дістав телефон і хотів викликати швидку, але мене зупинили, бо сказали, що дійсно експеримент, – розповів патрульний поліцейський Богдан Рачкелюк.

Після завершення експериментів волонтери зробили висновок, що населення зовсім не готове до критичних ситуацій і надання якісної домедичної допомоги.

– Сьогоднішній експеримент – бурхливий і різноманітний, – констатує інструктор Червоного хреста України Ірина Квінцерт. – Одні люди реагували правильно, інші – розгублювалися, треті – після експерименту обурювалися, бо не розуміли його важливості, що така ситуація може статися в реальному житті. Ми побачили, що населення зовсім не готове до критичних ситуацій і до надання першої медичної допомоги. Наприклад, експеримент у кав’ярні показав, що людина могла померти ще до приїзду швидкої, адже якісної допомоги хлопцю так ніхто й не надав. Тому закликаємо усіх пройти курси з надання першої медичної допомоги, які проходять на базі льотної академії, і бути готовими до критичних ситуацій у будь-якій момент.

Підтримала ініціативу і компанія OMRON Healthcare Japan Україна, яка тим, хто кинувся на допомогу і почав одразу діяти, подарувала електронні термометри.

e-max.it: your social media marketing partner